Opstarten TS 2019

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
Re: Opstarten TS 2019
« Reply #60 on: Sunday 05 May, 2019, 15:48:43 »
De tip Don't Use Blueprint Cache had ik al eerder van jou gehad en staat gewoon geinstalleerd. Alleen de Retro Canva'..s Route werkt normaal. Bij de andere Nederlandse routes mis ik de perrons. Tot afgelopen vrijdag heeft alles normaal gefunctioneerd.
Als er verder geen opties meer zijn leg ik dit spelletje voorlopig maar opzij en ga ik de afwas maar doen! In ieder geval iedereen bedankt voor de genomen moeite. Groetjes.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #61 on: Sunday 05 May, 2019, 16:14:07 »
Na Scenery krijg ik Railvehicles/Mat54Static en verder niets. Geen Procedura enz.

Wacht eens even, na het nog een keer gelezen te hebben zie ik nu pas dat je helemaal geen map Procedura hebt waar de perrons in zitten?
Dat zou betekenen dat er helemaal geen perrons zijn geïnstalleerd, of niet op de juiste manier bv. op de verkeerde plaats.

Groeten trainsxp

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #62 on: Sunday 05 May, 2019, 16:53:32 »
Dat klopt. Alleen zou ik niet weten waar ik nu moet zoeken. En ik begrijp niet waar die map gebleven moet zijn terwijl ik voor de derde keer heb geinstalleerd van ChrisTrains.

*
Hondekop
Treinen, Dat is mijn ding!
134 posts
« Reply #63 on: Sunday 05 May, 2019, 17:08:57 »
Misschien een gekke vraag, maar heb het asset pack van chris wel op de goede locatie geinstalleerd?
Dus C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks
« Last Edit: Sunday 05 May, 2019, 17:10:40 by GameHero14_YT »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #64 on: Sunday 05 May, 2019, 17:57:21 »
Dat ligt er maar net aan op welke schijf Steam staat geïnstalleerd,
Bij mij is dat op D:\Steam\SteamApps\common\railworks\ ;)
Afijn het komt er iig op neer bij installeren dat dit pad klopt: xxxx\Steam\SteamApps\common\railworks\

Maar het kan toch maar zo niet uit het niets verdwijnen?, en het is een .exe bestand wat normaal gesproken het goede pad weet te vinden.
Het bestand staat hier te downloaden mocht je dat nog niet weten, de 2e van boven, NS Station Objects & scenery: https://www.christrains.com/nl/ts_scenery.html

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #65 on: Sunday 05 May, 2019, 19:31:23 »
Trainsxp, ik ben zo blij als een ouwe aap, de perrons zijn weer terug, na de zoveelste keer installeren van ChrisTrains Scenery NS Station Objects Pack is het eindelijk gelukt. Ik zal best wel weer iets fout hebben gedaan. IK heb net het traject Rhenen-Breukelen gereden. Trainsxp, ik wil je hierbij alsnog van harte complimenteren met deze schitterende route. Ik hoop dat er nog vele zullen volgen. Ik dank je ook hartelijk dat je eenvoudige mensen, zoals ik, behulpzaam wil zijn met onze hobby. Enige weken geleden heb ik mijn vrouw verloren en heb mij geheel op de Trein Simulator gestort als ontspanning.
Nogmaals heel hartelijk bedankt voor je hulp!
Met een vriendelijke groet,
Hans Weverling

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer in Nederlandse route.
842 posts
Re:  Opstarten TS 2019
« Reply #66 on: Sunday 05 May, 2019, 23:02:46 »
Och hemeltje lief! Wat een zeer nare gebeurtenis.

Ik wil u heel veel sterkte wensen met het verlies van uw dierbare. Neem de tijd om dit op een juiste manier te verwerken. Het is nooit leuk als zulke dingen gebeuren.
Trots Vriend van TPNL!

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #67 on: Monday 06 May, 2019, 04:46:08 »
Dank je, machinist Mike. Ik ben blij met jullie. Echte vrienden! Machinist worden is een jeugddroom van mij. Eind jaren vijftig werd ik afgekeurd omdat ik brildragend was. Dat was een zware domper. Gelukkig kan ik mij nu uitleven bij TreinPunt!
Met en vriendelijke groet, Hans Weverling.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #68 on: Monday 06 May, 2019, 15:51:51 »
Mooi dat de perrons weer werkend zijn Hans.
Van mijn kant nog gecondoleerd met het verlies van je vrouw.
Dat in TS de nodige ontspanning mag worden gevonden om het verlies een momentje opzij te kunnen zetten.

<(*_*)>

Het  -DontUseBlueprintCache heeft een staartje gekregen kwam ik per toeval achter.
Het viel mij ineens op dat er "blueprints.pak" bestanden staan in de assets mappen en dacht hoe kan dat nu weer, heb toch  -DontUseBlueprintCache opgegeven in de Steam startoptie. ::)
Maar wat wil nu het geval dat het in de 32 bit werkt maar dit niet werkt in de 64 bit versie. ???

Kortom degene die deze als startoptie hebben opgegeven en veelal in de 64 bit spelen gaat het niet op en betekend tevens dat bij een copy/paste de cache moet worden geleegd wat dus in de 32 bit niet hoefde!
Het is maar dat jullie het ff weten. :)

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #69 on: Monday 06 May, 2019, 18:03:50 »
Beetje offtopic, maar kleine toevoeging op bovenstaande.

In de 64bit verise kun je -DontUseBlueprintCache als het goed is ook gebruiken,  echter niet via steam direct.
Een snelkoppeling op je bureaublad maken van de RailWorks64.exe. (tevinden in de railworks map)
Daarna bij de snelkoppeling op je bureaublad naar eigenschappen, en in het doel veld achteraan het -DontUseBlueprintCache neerzetten.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #70 on: Monday 06 May, 2019, 18:25:40 »
Het heeft wel een beetje met dit topic te maken want je start TS 2019 immers op. ;D
Maar die tip zal ik eens proberen, je moet het maar net weten. ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #71 on: Monday 06 May, 2019, 19:13:48 »
Trainxp, bedankt voor je opbeurende woorden, zolang jij mooie routes blijft maken gaat dit lukken!
Beste Jor(D)1, ik heb gedaan wat jij voorstelde alleen krijg ik een venster dat dit ongeldig is en kan ik niet op ok klikken.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #72 on: Monday 06 May, 2019, 19:19:55 »
Je moet wel bij Steam zijn ingelogd alvorens de 64 bit snelkoppeling te kunnen gebruiken.
Bij de 32 bit snelkoppeling word je autom. ingelogd maar bij de 64 bit dus niet.

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #73 on: Monday 06 May, 2019, 21:56:32 »
Het zou kunnen dat je het bestaande pad in het vak doel moet voorzien van dubbele aanhalings tekens, anders denkt windows dat dat laatste deel er ook een stuk van is, terwijl dat apart is.
Zoiets:
Code: [Select]
"blablabla.......\railworks\railworks64.exe" -DontUseBlueprintChache

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #74 on: Monday 06 May, 2019, 22:17:56 »
Zonder "blablabla" schijnt vooralsnog te werken, heb dit eens uitgeprobeerd en er worden geen Blueprints.pak bestanden meer aangemaakt na de cache eerst leeg gemaakt te hebben met Dit Bestandje wat altijd gebruik. ;)

Edit/
Het belangrijkste is dat TS er ook nog mee overweg kan, ofwel opstart in de 64 bit.
Dit is getest met opstart naar de route editor.
« Last Edit: Monday 06 May, 2019, 22:34:46 by trainsxp »

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #75 on: Friday 10 May, 2019, 17:51:54 »
Beste vrienden, ik weet niet wat hier aan de hand is. Ik ben ingelogd bij TreinPunt en in de shop moet ik opnieuw inloggen. Dit staat al voorgeprogrammeerd maar als ik hier op klik krijg ik het bericht authenticatie mislukt. Wat doe ik verkeerd? Even vlug iets nakijken is er niet bij.

Hans Weverling

TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
6.329 posts
« Reply #76 on: Friday 10 May, 2019, 18:12:56 »
Dag Hans, bedankt voor je bericht. Ik neem even persoonlijk contact met je op om dit op te lossen.
Groet, Etienne
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #77 on: Thursday 16 May, 2019, 16:54:01 »
Beste vrienden, ik heb 3 vragen. 1. Ik wil een desktop computer aanschaffen waarop ik TS 2019 zonder aanpassingen en vibratie kan spelen. Graag advies van jullie als kenners.
2. In H.v.N. 1.3 heb ik senario Maliebaan rangeren van RcA51. Heb hiervoor nodig Class 11 Dutch. Na weken zoeken kom ik er nog steeds niet achter waar ik deze kan kopen of downloaden. Help!
3. In H.v.N. 1.3 heb ik senario Spelerstrein MarcD Nijmegen-Arnhem. Hiervoor heb ik nodig NS ICRm BDs brlnd. Ik krijg deze trein wel te zien in het voorbeeld als ik deze route aanklik maar in het spel staat deze trein ergens in de verte en ik kan er niet bij. Help!
Hans Weverling

*
Intercity
636 posts
« Reply #78 on: Thursday 16 May, 2019, 19:24:15 »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #79 on: Thursday 16 May, 2019, 23:57:46 »
3. In H.v.N. 1.3 heb ik senario Spelerstrein MarcD Nijmegen-Arnhem. Hiervoor heb ik nodig NS ICRm BDs brlnd. Ik krijg deze trein wel te zien in het voorbeeld als ik deze route aanklik maar in het spel staat deze trein ergens in de verte en ik kan er niet bij. Help!

Zie onder wat je allemaal nodig hebt voor dit scenario.
Volg het path of dat op je PC aanwezig is.

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #80 on: Friday 17 May, 2019, 17:26:12 »
Beste trainsxp, ik heb vandaag de lijst die je mij gestuurd hebt doorgelopen. Alles wat hierop staat is bij mij aanwezig. Ik had alle mogelijke ICR wagons gedownload behalve die van MarcD. Bedankt voor je hulp en de schitterende route 't Hart van Nederland.
Het is alleen jammer dat ik FSA Tank-Cont-Cont en FSA Tank-Cont-Flat en NS ICMm BFk Old NS with new spoiler and closed nose door niet te pakken krijg.
Hans

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #81 on: Friday 17 May, 2019, 17:40:08 »
Het is alleen jammer dat ik FSA Tank-Cont-Cont en FSA Tank-Cont-Flat niet te pakken krijg.

Zijn dat deze niet en/of die link eronder als je daar bent:
https://www.treinpunt.nl/forum/index.php?action=downloads;sa=view;down=307
Mochten ze het zijn, je hebt toch wel het EU loco & asset pakket?, anders doen ze het sowieso niet.

Edit/
En heb je dit pakket al van de ICM: https://www.christrains.com/nl/ts_product_nsicmpaintpack.html
Zo ja dan zou het een repaint of anders van deze kunnen zijn maar dat horen we dan wel.
« Last Edit: Friday 17 May, 2019, 17:49:48 by trainsxp »

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #82 on: Monday 20 May, 2019, 15:31:05 »
Beste vrienden, gisteren ben ik bezig geweest om rollend materieel welke ik nog mis in 't Gooi Centraal en 't Hart van Nederland op te zoeken. Ik heb het een en ander gevonden en gedownload maar kan niet uitpakken omdat mijn rechter muisknop niet meer werkt om 7Z te openen en copieeren naar bureaublad niet werkt. Het zal wel komen door de nieuwe update van Windows waarvoor ik ze hartelijk bedank. Alleen ik weet niet hoe ik dit probleem op kan lossen.
Even wat anders. Het vreemde is dat ik bij alle routes en scenario's gewoon de deuren kan openen behalve in de route 't Gooi Centraal. Waar heb ik dit aan te danken?
Hans Weverling

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #83 on: Tuesday 21 May, 2019, 09:48:31 »
Het is een vrij oude route dus het kan maar zo zijn dat DTG -> Academy aangevinkt moet worden voor de perrons.
Met het uitkomen van 't gooi centraal bestond DTG nog niet wat inhoud dat het niet in het RouteProperties.xml bestand is opgenomen.

Trouwens als je bij treinpunt gezocht had op 't gooi centraal deuren dan was je dit ook tegengekomen:
https://www.treinpunt.nl/forum/train-simulator-2018-vragen/gooi-centraal-deuren-openen-niet-bij-materieel/msg236022/#msg236022
« Last Edit: Tuesday 21 May, 2019, 15:08:21 by trainsxp »

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #84 on: Tuesday 21 May, 2019, 14:35:05 »
Bedankt Trainsxp, het is gelukt. Voor ik een vraag stel probeer ik zoveel mogelijk zelf uit te zoeken waar ik het antwoord kan vinden maar omdat ik vroeger met MSTS heb gewerkt ben ik nog niet zo doorgewinterd zoals jullie in TS20. Ik hoop dat hier een beetje begrip voor bestaat! Ik probeer zo min mogelijk gebruik van jullie te maken omdat ik weet dat jullie ook niet stilzitten.
Met nog vriendelijkere groeten,
Hans.

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #85 on: Wednesday 22 May, 2019, 15:36:26 »
Beste vrienden, is het mogelijk om bepaalde scenario's uit routes te verwijderen?

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #86 on: Wednesday 22 May, 2019, 16:07:55 »
Ja, start TS .....
Ga naar Build -> Scenario -> kies een route waar je scenario's wilt verwijderen -> selecteer scenario -> klik Verwijder (net zoveel je maar wil) -> zie knipsel

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #87 on: Saturday 25 May, 2019, 22:27:36 »
Bedankt trainsxp. Ik ben er inmiddels achtergekomen dat je via RWtools ook scenario's kan verwijderen. Groeten.

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
« Reply #88 on: Monday 27 May, 2019, 11:32:46 »
Inmiddels gaat dit topic al lang niet meer over de originele vraag en zijn daarna verschillende andere vragen gesteld en beantwoord.
Top dat we elkaar zo goed helpen :D

Voor een nieuwe vraag behoord echter een nieuw topic aangemaakt te worden of deze wordt toegevoegd in een bestaand topic met hetzelfde onderwerp.
Zo blijven topics overzichtelijk en is het makkelijker terug zoeken.

Daarom gaat hier nu een slotje op.
Een nieuwe vraag zien we graag tegemoet in een nieuw topic.