Opstarten TS 2019

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
Opstarten TS 2019
« on: Tuesday 19 February, 2019, 14:23:46 »
Goedendag. TS 2019 wil via Steam niet meer opstarten. Krijg de melding: Duplicate dialog ID: Screens/Screens/Screen Drive.dlg and Screens/Screens Drive.dlg en de verdere lijst over Screens. Hoe kan ik dit verhelpen?
Met een vriendelijke groet, Hans Weverling.

*
Hondekop
149 posts
Re: Opstarten TS 2019
« Reply #1 on: Tuesday 19 February, 2019, 16:43:24 »
Goedemiddag,
Als je steam opstart, kun je dan wel het beginscherm zien .
B.v de bibliotheek en winkel .
In 1 van de keuzes en instellingen, is de mogelijkheid, om steam te herstellen.
Greetz John

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #2 on: Thursday 21 February, 2019, 17:09:35 »
Ik krijg het beginscherm van Steam maar als ik TS 2019 64 bit wil spelen krijg een venster met Data Error: Duplicate dialog ID:"Screens/Screens/Screen Drive.dlg" te zien en moet ik de laptop uitschakelen want wil dan geen kant meer op. TS 2019 heeft steeds goed gewerkt tot een paar dagen geleden. Ik heb geen idee waar die fout vandaan komt. Heb TS 2019 via TreinPunt gekocht en geinstalleerd via Steam. Ik ben trouwens ook mijn download van TS 2019 kwijt en de packagemanager werkt ook niet meer. Moet ik nu TS 2019 opnieuw aanschaffen om alles weer werkend te krijgen? Via John kreeg ik het antwoord dat ik via Steam kan herstellen maar ik zou niet weten waar. Ik ben maar een oude beginneling van 75 jaar. Met MTST had ik vroeger nooit problemen. Help mij alstublieft zodat ik weer met plezier kan spelen.
Met een vriendelijke groet, Hans   

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #3 on: Saturday 23 February, 2019, 14:52:50 »
Goedenmiddag, ik heb gisteren via TreinPunt wederom TS 2019 gekocht en geinstalleerd via Steam omdat ik van mening was dat ik dan van de Data Error: Duplicate dialog ID: "Screens/Screens/Screen Drive.dlg" af zou zijn. Niets is minder waar. Allemaal voor niets. Bij het opstarten van Steam en TS 2019 krijg ik weer dat vervelende venster te zien en als ik op OK klik slaat mijn laptop vast en moet ik weer opnieuw opstarten. Het is jammer, dan ga ik maar een andere hobby zoeken. Wat er ook nog bijkomt. Ik heb op 30 januari de DB BR101/Bpmbdzf EL IC DE EN V2 gekocht bij virtualRailroads. Na mijn betaling kreeg ik netjes de download via mijn mail. Ik moest weer opnieuw inloggen om mijn artikel te kunnen downloaden. Ik kreeg alleen maar foutmeldingen terwijl ik met goede gegevens inlogde. Dus geen trein. Weg € 25,37. Net als mijn 2e koop van TS 2019. Weg € 29,95. Als niemand mijn probleem op kan lossen dan houdt het hier op. Bedankt voor de medewerking met een vriendelijke groet.

*
Hondekop
149 posts
« Reply #4 on: Saturday 23 February, 2019, 16:02:52 »
goedemiddag,
Wat zijn dan de waardes van de laptop . Waarschijnlijk is de processsor te weinig .
Als je de inloggevens, van de trein hebt, is er in feite niks aan de hand .
Je kunt meestal een trein tien keer activeren. Tenminste bij de treinen van christrains wel.
Ook is dit met ts 2019 zo .
Bv op een andere pc.
Dus kijk eerst naar de hardware van je laptop. En de grafische kaart
Mijn laptop kan ook geen ts aan.
Greetz John

TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #5 on: Saturday 23 February, 2019, 16:18:28 »
Beste Hans,

Ik weet niet waarom je TS2019 opnieuw had gekocht.
Dit is helemaal niet nodig.

Je kan via inlogen bij Steam gewoon TS2019 opnieuw installeren of verwijderen.  Net zo vaak als je wil en zelfs op een andere computer installeren.

Wat ik weet is dat een laptop NIET altijd geschikt is om TS2019 in de 64bit versie te gebruiken.
Had je al geprobeerd om de 32bit versie op te starten?

Wat inloggen betreft, heb je het ook al met Firefox geprobeerd in te loggen ?
Windows standaard IE Explorer wordt steeds meer niet  goed ondersteund door verschillende koop/download  websites.

Zie bijlage voor Steam uitleg. (Misschien is er een snellere methode maar nu zie je alle menus)

Sjef.
Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #6 on: Saturday 23 February, 2019, 18:18:23 »
Hartelijk dank voor jullie reacties! TS 2019 heeft het steeds goed gedaan maar sinds afgelopen woensdag ging het mis. Ik heb 20 februari Koeblitzer-Bergland, ChrisTrains NS DDZ en CT NS Traxx186 met gratis Scenariopackage gekocht. Na het installeren van de Scenariopackage is het mis gegaan.
Ik heb een Aspire A 517-51 met een processor Intel(R)Core(TM) i3-713 OU CPU 2.70 GHz 2.71 GHz, RAM-geheugen 6 GB DDR4 en Intel HD graphics, 128 GB SSD + 1 TB HDD op Windows 10 64 bits. Een aantal jaren geleden heb ik op een mindere laptop MSTS gespeeld. Nooit problemen mee gehad. Help me alstublieft. Ik speel graag met de Treinsimulator. Ik ben 75 jaar en heb verder niet veel meer. Ik heb ook weinig verstand van computers! Met een vriendelijke groet, Hans Weverling.

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #7 on: Saturday 23 February, 2019, 19:32:51 »
Hans,

Dat is vreemd. Scenario's installeren heeft geen invloed op de werking van TS2019.
Het is niets anders dan een map met files er in.

De melding die je krijgt is van de TS2019 file ScreenDrive.dlg die in 'Steamapps\Common\Railworks\Screens'  staat.
Bij jou zie ik 'Data Error: Duplicate dialog ID:"Screens/Screens/Screen Drive.dlg'
Dat klopt dus niet dat er map  Screens/Screens staat. Het lijkt er op dat dingen er dubbel op staan.

Het beste is om de map Railworks  2019 te verwijderen via Steam menu punt 6 en alles via het stappenplan weer te installeren.
Kijk hierna even met  verkennen of de map Railworks leeg is. Zo niet even zelf alles wat in die map staat handmatig verwijderen.

Na verwijderen van TS2019 via die optie in punt 6 genoemd (mijn plaatje) zal na verversen van Steam menu TS2019 installeren komen te staan. TS2019 en alle andere dingen weer opnieuw installeren. Dan zou het weer moete werken.

Sjef.

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #8 on: Sunday 24 February, 2019, 17:49:57 »
Beste Sjef, ik ben zo blij als een ouwe aap. Door jouw advies kan ik weer TS 2019 spelen. Ik heb het volgende gedaan. Door jou ben ik te weten gekomen dat Screens in de Railwork-map zat. Ik heb de betreffende map opgezocht en wat bleek, er stond nog een map Screens in. Deze heb ik verwijderd en sindsdien kan ik weer spelen. Nogmaals hartelijk bedankt en ik hoop dat ik eventueel een volgende keer weer een beroep op je mag doen. Ik krijg zeker mijn 2e aanschaf van TS 2019 niet terug!
Met een vriendelijke groet,
Hans

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #9 on: Sunday 24 February, 2019, 19:06:50 »
Hans,

Graag gedaan.
Vragen stellen mag altijd :)

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #10 on: Monday 11 March, 2019, 18:28:52 »
Beste vrienden, het is weer zover, ik kan TS 2019 niet opstarten via Steam. Als ik opstart opent TS 2019 in het klein in mijn taakbalk en kan deze met geen mogelijkheid vergroten. Krijg een venster te zien met de mededeling dat Railworks.exe niet reageert. Dit is gekomen sinds ik NS 1800 heb geinstalleerd van Railtraction en misschien is er wel meer gebeurd. Geen flauw idee.
Gaarne jullie professionele kennis hierover.
Met vriendelijke groet,

Hans Weverling

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #11 on: Monday 11 March, 2019, 18:45:43 »
Het zou kunnen dat er bij de installatie iets is misgegaan, en er iets in je installatie mist. Een steam verificatie zou de oplossing kunnen zijn, maar pin me er niet op vast. ;)
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #12 on: Monday 11 March, 2019, 23:07:28 »
Ik verifieer regelmatig in Steam. De laatste keer gaf hij 100% aan. TS 2019 heeft het steeds na het vorige probleem goed gewerkt.

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #13 on: Tuesday 12 March, 2019, 17:17:23 »
Ik heb TS 2019 verwijderd via Steam. Hoe installeer ik TS 2019 opnieuw?
Vast bedankt voor een reactie.

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #14 on: Tuesday 12 March, 2019, 17:38:31 »
Ik heb TS 2019 verwijderd via Steam. Hoe installeer ik TS 2019 opnieuw?
Vast bedankt voor een reactie.
Dat staat hier boven Hans, met plaatjes en al  ;)
zie : Re: Opstarten TS 2019 « Reply #5 on: Saturday 23 February, 2019, 16:18:28 »

Plaatje 6. Nu staat daar spel verwijderen.
Als je het spel hebt verwijderd staat daar als je naar dat menu gaat  Spel Instaleren
(via stap 1 t/m 6.)

« Last Edit: Tuesday 12 March, 2019, 17:43:06 by Sjef61 »

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #15 on: Wednesday 13 March, 2019, 17:48:25 »
Bedankt voor je uitleg Sjef. Ondanks dat ik TS 2019 via Steam opnieuw heb gedownload en geinstalleerd krijg ik TS 2019 niet geopend en krijg ik ook van Steam zelf een ander venster te zien. Als ik op spelen click verschijnt TS 2019 alleen in de taakbalk en krijg het niet vergroot. Het geluid is wel te horen. Ik denk dat ik alles maar verwijder, ook Steam in het configuratieprogramma en helemaal opnieuw begin. Dit is dweilen met de kraan open. Als jij een andere weg weet hoor ik dit graag.
Alvast bedankt voor je hulp.
Met vriendelijke groet,
Hans Weverling te Alphen aan den Rijn.

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #16 on: Wednesday 13 March, 2019, 18:14:17 »
Ok, TS werkt dus wel.
Heb je mischien een andere scherm op je pc gehad?
Of een tweede scherm op je pc aangesloten gehad?
Het is geen TS probleem denk ik maar een probleem met je pc die denkt dat hij een tweede scherm heeft waarop TS draait. Je zou even naar je beeldscherm instellingen kunnen kijken.

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #17 on: Wednesday 13 March, 2019, 19:13:31 »
Steam zelf verwijderen heeft sowieso geen zin.

Wat je moet doen om schoon te beginnen is handmatig de TS2019 map leeg gooien. Steam laat namelijk de niet steam bestanden van TS2019 staan bij verwijderen.
Je moet even de TS209 map opzoeken. Normaal iets in de trant can C:/Programfiles/Steam/Steamapps/Railworks. Je kan het ook vinden door op de knop lokale bestanden weergeven te drukken in steam.

De inhoud van die railworks map handmatig verwijderen. Daarna laat je steam de inhoud weer controleren zoals je eerder gedaan hebt, en zal de benodigde bestanden opnieuw downloaden en installeren.
Let wel, dit betekend dat alle geïnstalleerde addons weer weg zijn, behalve welke bij steam aangeschaft zijn. Hierna kun je de addons die je gekocht heb weer opnieuw proberen te installeren.
1 voor 1 installeren en tussendoor telkens even testen. Dan weet je namelijk precies welke een probleem veroorzaakt als het niet meer werkt en dat is makkelijker fout zoeken.
En tip 1, nooit iets opnieuw kopen als het niet werkt, dat is nooit nodig.
« Last Edit: Wednesday 13 March, 2019, 19:15:18 by jor[D]1 »

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #18 on: Thursday 14 March, 2019, 19:28:46 »
Bedankt voor jullie goede raad. Ik heb TS 2019 opnieuw via Steam geinstalleerd en heb weer beeld. Klopt het dat ik al mijn aankopen via TreinPunt kwijt ben? Ook de Retro line? Dus het gaat mij weer een hoop geld kosten! Ik hoop op goed nieuws!

*
Blokkendoos
71 posts
« Reply #19 on: Thursday 14 March, 2019, 19:44:43 »
Hallo Hans, als het goed is kan je de treinen die je hebt gekocht 10 keer activeren. Ga naar de Shop van TreinPunt.nl, log in en klik op "Geschiedenis en details van mijn bestellingen". Als het goed is kan je de treinen daar opnieuw installeren.

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #20 on: Thursday 14 March, 2019, 19:49:02 »
En alle bestanden van gekochte downloads ergens op een veilige plaats bewaren, net als de activatie codes.
Niet elke webshop kun je ze namelijk onbeperkt downloaden. (heel veel zijn wel coulant als je ze emailt met een betalingsbewijs, mocht je de bestanden echt kwijt zijn)

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #21 on: Friday 15 March, 2019, 16:41:17 »
Als ik naar de shop ga zie ik dat ik alleen kan kopen en ik zie niets over downloaden.

*
Hogesnelheidstrein
(lid) MSTS/RW team
1.032 posts
« Reply #22 on: Friday 15 March, 2019, 17:33:18 »
Klik eens op je  naam bovenin kom je in mijn account terecht.
klik dan op  eerste tabblad Geschiedenis en details.
In het  kolom Bestellingen zie je je aankopen klik daar op en bij Referentie
dan kun je deze weer opnieuw downloaden.

« Last Edit: Friday 15 March, 2019, 17:39:23 by cleo259 »
Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.
Kijk ook eens hier
Facebook

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #23 on: Saturday 16 March, 2019, 00:52:47 »
Bedankt Cleo, het is mij eindelijk duidelijk, eureka.

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #24 on: Tuesday 02 April, 2019, 04:42:59 »
Goede morgen vrienden, gisteren heb ik de route U Bahn Frankfurt aangeschaft. Het lijkt mij een mooie route die ik graag zou willen bekijken alleen ik krijg met geen mogelijkheid de treinen van hun plek. Help mij alstublieft. Vorige week is mijn vrouw overleden en is Trein Simulator mijn enige ontspanning.

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #25 on: Tuesday 02 April, 2019, 12:00:05 »
Goede morgen vrienden, gisteren heb ik de route U Bahn Frankfurt aangeschaft. Het lijkt mij een mooie route die ik graag zou willen bekijken alleen ik krijg met geen mogelijkheid de treinen van hun plek. Help mij alstublieft. Vorige week is mijn vrouw overleden en is Trein Simulator mijn enige ontspanning.

Als eerste gecondoleerd met uw verlies van uw vrouw.

Het document om de trein van zijn plek te krijgen staat in normaal gesproken in
..\Steamapps\Common\Railworks\Manuals\EN
Deze wordt daar automatisch tijdens het installeren hierin gezet.
Het document begint waarschijnlijk met de naam:  U-Bahn Frankfurt, ...... .pdf
Helaas heb ik deze nieuwe baan niet maar wel de oude.
Misschien werkt dit ook bij de nieuwe baan

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #26 on: Tuesday 02 April, 2019, 17:36:39 »
Sjef, bedankt voor je bemoediging! Met jouw antwoord kan ik weer verder. Het is maar weer een weet. Ik heb toch nog een vraag: Als ik de Stadler Flirt 3 NS 2500 start in de route Sprinterslag Krammendijk kan ik niet harder dan 40 km/uur. Wat kan ik hieraan doen? Met vriendelijke groet, Hans.

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #27 on: Tuesday 02 April, 2019, 17:52:39 »
Hans,

Graag gedaan.

Die informatie vind je normaal gesproken hier;
...\Common\Railworks\Manuals\ChrisTrains\Stadler Flirt 3

(Neem aan dat het een repaint is van CT? Zo niet even aangeven van wie die is)

Het begint met:  ChrisTrains Stadler Flirt 3 Manual...PDF
Er zit een snelheidsbegrenzer in deze trein ingebouwd.
Zie PDF of bijlage hieronder.

Sjef.
« Last Edit: Tuesday 02 April, 2019, 17:54:36 by Sjef61 »

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
101 posts
« Reply #28 on: Tuesday 02 April, 2019, 18:43:41 »
Bedankt Sjef!

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #29 on: Tuesday 02 April, 2019, 18:46:48 »
 Graag gedaan Hans.
Veel rijplezier al klinkt dat wat vreemd.