Kijfhoek

*
Stoomlocomotief
49 posts
Kijfhoek
« on: Sunday 07 July, 2019, 22:26:27 »
Hallo beste leden,

Ik ben van plan om kijfhoek te maken alleen zit ik met de vraag hoe ga ik heuvelen, is dit wel mogelijk?
Er moet wel een helling naar beneden gemaakt  worden en de wagons moeten op tijd stil staan.
Is er iemand van jullie die hier ervaring mee heeft?

mvgr Leo

*
Intercity
Bouwer Noordoost Nederland
712 posts
Re: Kijfhoek
« Reply #1 on: Sunday 07 July, 2019, 22:40:56 »
Hallo beste leden,

Ik ben van plan om kijfhoek te maken alleen zit ik met de vraag hoe ga ik heuvelen, is dit wel mogelijk?
Er moet wel een helling naar beneden gemaakt  worden en de wagons moeten op tijd stil staan.
Is er iemand van jullie die hier ervaring mee heeft?

mvgr Leo
Scania,
Dit is zeker mogelijk. Je hebt met de ground tool mogelijkheden de grond te verhogen en te verlagen. Voor en vlakke helling zou ik mooi de spoordijken van Coha gebruiken, dan ziet het er strak uit. Voor de rest is het uitproberen of hetgeen lukt wat je wilt.

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
211 posts
« Reply #2 on: Monday 08 July, 2019, 00:34:29 »
Kijk hier maar eens naar, zijn een hoop video's voor het leren van routes maken

https://www.youtube.com/watch?v=K-7A22selh8&list=PL9DHSvtA6yvSfjkhQesr-eSjTcrpgSSFU
Gr. DenverTrucker

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
781 posts
« Reply #3 on: Wednesday 10 July, 2019, 21:05:46 »

Het is zoals reeds gezegd wel na te bouwen, maar zal technisch niet gaan werken.
Losse wagons en treinen zonder driver zijn geremd en kunnen dus nooit de heuvel af rollen.
Er zijn enkele amerikaanse wagons gemaakt die het wel kunnen, maar die zijn dus custom en rijden ook niet op de Kijfhoek.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
573 posts
« Reply #4 on: Thursday 11 July, 2019, 02:38:25 »
Er zijn enkele amerikaanse wagons gemaakt die het wel kunnen, maar die zijn dus custom en rijden ook niet op de Kijfhoek.

Heb je hier een linkje van, Remko? De blueprints hiervan zijn misschien het uitpluizen waard om toe te passen in materieel wat wel op de Kijfhoek rijdt.

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
781 posts
« Reply #5 on: Friday 12 July, 2019, 13:30:55 »
Uiteraard kan ik het niet meer terug vinden ::)
Google is not my friend today :-\

Het waren boxcars en ik meen er via een topic op trainsim.com of railworksamerica.com tegenaan gelopen te zijn.
Ze stonden op een 3rd party site, maar ik heb geen idee meer welke.