ICRmh wagons + BR186 - WIP

**
Rolling stock developer
Choo choo!
1.851 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #390 on: Sunday 13 May, 2018, 16:49:24 »
De v1.0 heeft ETCS en ATB-EG, geen PZB/LZB
Het hangt af van een paar dingen, meestal dat ik de maximale nummer toelaatbare objects heeft gebruikt voor de cabine dus er is geen ruimte meer  voor PZB/LZB objects (zoals de knoppen, lichten, berichten op de schermen etc).
Het maken van de modellen is eenvoudig. Typen in het Nederlands? Dan moet je raden wat ik probeer te zeggen

ben een Youtuber Treinspotter nathan
105 posts
« Reply #391 on: Sunday 13 May, 2018, 17:04:41 »
foutje van mij dan maar je hebt wel weer mooi werkt geleverd mijn complimenten
Youtube: Treinspotter Nathan
Instagram: Treinspotter.nathan

25 posts
« Reply #392 on: Monday 14 May, 2018, 07:59:00 »
Komt er ook een keer de fyra uitvoering van de wagons

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
682 posts
« Reply #393 on: Monday 14 May, 2018, 15:07:39 »
Komt er ook een keer de fyra uitvoering van de wagons
De kans dat Chris die gaat maken zal niet erg groot zijn waarschijnlijk.
Dus afwachten tot iemand zin heeft om er een repaint van te maken.
En daarnaast hebben we deze natuurlijk al.

56 posts
« Reply #394 on: Friday 18 May, 2018, 12:06:18 »
Chris,
Vandaag heb ik deze add-on gekocht, de loc bevalt mij wel.
De balises en de scripts voor de beveiligingssystemen zijn goed uitgewerkt.

Er zijn wellicht nog wat bugs te verhelpen in de volgende versie:
- De front- en sluitseinen zijn alleen zichtbaar in de hoogste scenery quality. Bij zware routes staat deze bij sommigen lager vanwege het beperkt geheugen.
- De mode SR en SH zijn strak afgesteld op 40 en 30 km/u. Met de AFB ingeschakeld op deze snelheden zal je toch een snelrem krijgen, misschien kan de snelheid net naar 41 en 31 gebracht worden.

Hiernaast is het een prima add-on in verhouding tot de prijs.

138 posts
« Reply #395 on: Friday 18 May, 2018, 14:45:58 »
Chris, you created a beautiful train!  ;D

**
Rolling stock developer
Choo choo!
1.851 posts
« Reply #396 on: Friday 18 May, 2018, 16:50:48 »
Chris,
Vandaag heb ik deze add-on gekocht, de loc bevalt mij wel.
De balises en de scripts voor de beveiligingssystemen zijn goed uitgewerkt.

Er zijn wellicht nog wat bugs te verhelpen in de volgende versie:
- De front- en sluitseinen zijn alleen zichtbaar in de hoogste scenery quality. Bij zware routes staat deze bij sommigen lager vanwege het beperkt geheugen.
- De mode SR en SH zijn strak afgesteld op 40 en 30 km/u. Met de AFB ingeschakeld op deze snelheden zal je toch een snelrem krijgen, misschien kan de snelheid net naar 41 en 31 gebracht worden.

Hiernaast is het een prima add-on in verhouding tot de prijs.

Over de front/sluit seinen - kan je een plaatje laten zien?

868 posts
« Reply #397 on: Friday 18 May, 2018, 20:44:30 »
Hier een voorbeeld van die doffe frontseinen bij lagere settings.

Ook van mijn kant de complimenten. Zeer fraai uitgewerkt. Is het misschien nog mogelijk om in een update het linkerscherm ook met dark/inverted colors te leveren? Als je in het donker rijdt is dat witte erg fel.  ;)
« Last Edit: Friday 18 May, 2018, 21:15:21 by TheLaRiche »

**
Rolling stock developer
Choo choo!
1.851 posts
« Reply #398 on: Friday 18 May, 2018, 22:07:27 »
Om de linkerscherm donker te maken is dat ETCS v9.4, niet 7j, en daarbij komt er een hoop extra veranderingen. Dus momenteel blijft alles zoals het is.

Over de frontseinen - die plaatjes lijken mij wel goed. Bij de 'low beams' zijn er geen halos / flare. Want er zijn alleen zoveel manieren waarbij ik laag, hoog, extra hoog verlichting kan maken in het spel :)

45 posts
« Reply #399 on: Friday 18 May, 2018, 22:27:54 »
Amazing product Chris. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

**
TreinPunt.NL Vriend
595 posts
« Reply #400 on: Friday 18 May, 2018, 23:15:58 »
Geweldige aanwinst voor TS. Complimenten Chris en thanks!!

25 posts
« Reply #401 on: Friday 18 May, 2018, 23:44:39 »
Hi Chris,
Thanks for this great add-on!
It's rather different to drive then other trains, but it is a new challenge :)
One thing for me doesn't seem to work right; the front and back lights are rather dim and seem to flicker a bit at about 30Hz. My settings aren't high but surely not lowest either. Switching off headlight flare makes things even worse. See the next pictures at station Baarn, first IRM with flare on, then BR186 flare on. Last picture BR186 with flare off.
« Last Edit: Friday 18 May, 2018, 23:46:10 by evert66 »

**
Rolling stock developer
Choo choo!
1.851 posts
« Reply #402 on: Saturday 19 May, 2018, 01:35:39 »
Hmm.
A couple of people have mentioned similar issues. I'll add this to the (very) short list of items for the "day 1 patch" - this is where I fix easy-to-correct items from the initial release with a patch. That normally comes out a week after release or so.

Offline OVD
3 posts
« Reply #403 on: Saturday 19 May, 2018, 11:13:33 »
Krijgen sommige andere ook een noodrem als ze op de ] (loc rem) toets drukken als je boven de 70kmh gaat?

Machinist bij NMBS
394 posts
« Reply #404 on: Saturday 19 May, 2018, 11:29:53 »
Krijgen sommige andere ook een noodrem als ze op de ] (loc rem) toets drukken als je boven de 70kmh gaat?

Zo hoort het ook, een loc rem mag boven een bepaalde snelheid niet meer gebruikt worden. Daarvoor dient de treinrem ;)

Chris, you made an absolutly fantastic product! Many hours of my free time will be lost now xD
Everything is just spot on! The ETCS emulation is even quite realistic!

Only a small remark: it may be handy to put the maximum speed in SH in the manual just as you did with SR ;)

Offline OVD
3 posts
« Reply #405 on: Saturday 19 May, 2018, 11:32:32 »

Zo hoort het ook, een loc rem mag boven een bepaalde snelheid niet meer gebruikt worden. Daarvoor dient de treinrem ;)

Chris, you made an absolutly fantastic product! Many hours of my free time will be lost now xD
Everything is just spot on! The ETCS emulation is even quite realistic!

Only a small remark: it may be handy to put the maximum speed in SH in the manual just as you did with SR ;)
Ah, nu snap ik het. Ben gewend aan die oude loc's :P

TreinPunt.NL Moderator
Routenbouwer
166 posts
« Reply #406 on: Saturday 19 May, 2018, 14:30:56 »
Wanneer je de ED-rem in de trein gebruikt is dit netjes te zien op je scherm, hoeveel je afremd alleen bij de pneumatische rem is dit helaas niet zichtbaar, klopt dat? Het zou best kunnen dat dit in het echt ook zo is hoor  ;)

In ieder geval echt een fantastisch product Chris!

Owin

TreinPunt.NL Administrator
1.471 posts
« Reply #407 on: Saturday 19 May, 2018, 14:43:28 »
Heel veel dank voor deze mooie nieuwe uitbreiding op Train Simulator. Het kostte me wel even wat moeite om de loc in de vingers te krijgen, maar na wat oefenen vind ik dat hij heerlijk rijdt. Hier ga ik veel plezier aan beleven. ;)
Ook de scenariobouwers uiteraard erg bedankt, heb nu één scenario gereden en dat zat prima in elkaar. :)
Heb je een vraag over een download? Stuur me een PM! :)
Kijk ook eens in mijn album op http://steamcommunity.com/profiles/76561198011562087/screenshots/. ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
(lid) MSTS/RW team
950 posts
« Reply #408 on: Saturday 19 May, 2018, 14:54:54 »
Ben het met Martijn Woud eens door goed de handleiding te lezen en te oefenen,
is het een leuke trein om mee te rijden.
Bedankt voor deze mooie trein met duidelijk uitleg na oefening een mooie trein om mee te rijden Chris.
Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.
Kijk ook eens hier
Facebook

476 posts
« Reply #409 on: Saturday 19 May, 2018, 16:12:33 »
Wanneer je de ED-rem in de trein gebruikt is dit netjes te zien op je scherm, hoeveel je afremd alleen bij de pneumatische rem is dit helaas niet zichtbaar, klopt dat? Het zou best kunnen dat dit in het echt ook zo is hoor  ;)
Normaal gezien wordt in het echt met pneumatische remming met de grote remkraan ook de ED-rem meegenomen. Dit zou je dan ook terugzien in het scherm. Echter je kan de ED-rem ook uitschakelen door de knop op de remkraan in te drukken. Dit doe wanneer ik verwacht de HoofdSchakelaar (=snelschakelaar bij Traxx) te moeten uitschakelen tijdens een remming, bijvoorbeeld bij een spanningsluis. Hiermee voorkom je dat de langskrachten te groot worden, de lok gaat immers in een keer over van ED-remmen naar pneumatische remming, en dat laatste moet even opgebouwd worden. Je voelt dan ook een schok als dit in een keer gebeurd. Je kan trouwens ook alleen maar ED-remmen als de hoogspanning is ingeschakeld.....

**
Rolling stock developer
Choo choo!
1.851 posts
« Reply #410 on: Saturday 19 May, 2018, 17:29:42 »
Als je het probleem hebt met de front- en sluitseinen, kan je deze 'day 1 patch' even proberen om te zien of het beter is?
https://www.dropbox.com/s/dfiet33gb0krvqt/ChrisTrains_NSTRAXX186_ICRmh_Day1_Patch.exe?dl=0

De lampen gebruiken nu hetzelfde shader als al mijn andere locs en treinen.
Ook in deze patch is er een fix voor het probleem waarbij een 'dead engine' zijn stroomafnemers nog omhoog plaatst.

53 posts
« Reply #411 on: Saturday 19 May, 2018, 17:49:41 »
Chris, het is werkelijk een fantastische trein! Mijn complimenten! Ik weet niet of het al beantwoord is en/of het in de handleiding staat, maar ik kan op dat schermpje (waar de Volt en ATB enzo bijzitten) de LZB/PZB niet aanklikken. Is dat al bekend? Of hoort het zo?

**
Rolling stock developer
Choo choo!
1.851 posts
« Reply #412 on: Saturday 19 May, 2018, 17:51:41 »
Dat hoort zo want er is geen PZB in deze product :)

53 posts
« Reply #413 on: Saturday 19 May, 2018, 18:03:04 »
Ah oké bedankt! En ik zei het al, een fantastisch product van jou!

25 posts
« Reply #414 on: Saturday 19 May, 2018, 23:10:58 »
Hi Chris,
Front and rear lights are okay after the day 1 patch!
First picture without flare, second with flare.
Thanks for the quick fix  :)
« Last Edit: Saturday 19 May, 2018, 23:13:29 by evert66 »

**
Rolling stock developer
Choo choo!
1.851 posts
« Reply #415 on: Saturday 19 May, 2018, 23:36:56 »
Ok good. I have a couple more things to put in but it seems like the lights came out good.

190 posts
« Reply #416 on: Saturday 19 May, 2018, 23:45:20 »
I'm also very pleased with this product. A very welcome addition to Train Simulator and the Dutch virtual fleet. Can't wait to utilise this on the HSL-zuid. :)

Also a suggestion from my side:
You may add the engine sound when slowing down. Especially when the trains arrive at a station you recognize the typical sound of a arriving TRAXX locomotive.
I like how you implemented the blowers sound when braking!

Good job Chris!
Virtual train engineer in Train Simulator 2015, and pilot in Flight Simulator X.

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
« Reply #417 on: Sunday 20 May, 2018, 00:51:03 »
Amazing job on this loco+wagons Chris  8) Meerdere beveiligingssystemen, mogelijkheid tot wisselen van de stroomafnemers tijdens het rijden.. het kan allemaal niet op  :)

**
Route creator
7.050 posts
« Reply #418 on: Sunday 20 May, 2018, 09:14:18 »
Heb maar zo eens een algemene vraagje aan de meesters; op Wikipedia zag ik over het onderwerp ECTS onderstaand plaatje staan.
Hou mij ten goede en kan bij elke loc anders zijn en mouw ik maar wat, maar daar is een digitale klok te zien wat bij Chris L zijn BR 186 locs niet aanwezig is.
M.a.w. een vraag aan de machinisten onder ons die met een BR 186 hebben mogen rijden c.q. een kijkje in de Cab hebben mogen nemen, zit daar ja dan nee een klok in? ;)

Zie wikipedia knipsel met klok
En br 186 Chris zonder klok
« Last Edit: Sunday 20 May, 2018, 09:17:08 by trainsxp »

Groeten trainsxp

TreinPunt.NL Downloadmanager
1.042 posts
« Reply #419 on: Sunday 20 May, 2018, 09:54:34 »
ik denk eerlijk gezegd dat het een concessie is in verband met het bereiken van het maximum aantal objecten in de cabine.