ICRmh wagons + BR186 - WIP

*
Sprinter
324 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #150 on: Thursday 16 November, 2017, 21:17:29 »
Er komt dus voorlopig geen cabine in?  ;)

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #151 on: Thursday 16 November, 2017, 21:29:39 »
Omdat ik deze vraag een paar honderd keer heeft beantwoord in emails en support tickets, heb ik een vertaling van een vriend met de antwoord :)

Zal het (stuurrijtuig) een actieve cabine hebben?
Dit project behelst de HUIDIGE configuratie van deze wagens. Versie 1.0 zal er géén stuurcabine hebben. De NS-gemoderniseerde Intercity-highspeed-wagens gebruiken de stuurrijtuig niet meer. De wagons worden altijd getrokken door een of meerdere TRAXX / BR186 loks.

Geschiedenis: In de herfst van 2014 begon Nedtrain met het testen of ze de stuurconsole in de BDS konden moderniseren om het mogelijk te maken verbinding te maken met, en controle te hebben over, de TRAXX-loks. In april 2015 bepaalde Nedtrain dat dit te duur zou worden en potentieel technisch onmogelijk. Het project werd geannuleerd en er werd vastgesteld dat de oude BDS eenvoudigweg als een passagierswagen op de hogesnelheidslijnen zouden fungeren en nooit als een stuurrijtuig  zouden worden gebruikt.

Het is mogelijk dat ik een stuurrijtuig maak voor een latere update MAAR dit zou een groter project zijn. Waarom? Om de stuurrijtuig identiek te maken aan de periode dat hij werd gebruikt, zou hij moeten worden veranderd naar de oudere BDS-wagen. Dit betreft interne en externe wijzigingen aan de stuurrijtuig en ALLE wagons om de oudere versies te maken (vóór 2013).

Het is moeilijk om met iedereen rekening te houden in dit project. Een aantal mensen zal ontevreden zijn dat de stuurrijtuig niet bestuurbaar zal zijn (wat technisch correct is voor de huidige Intercity Highspeed-lijnen) en een ander aantal mensen zal ontevreden zijn dat hij wel kan worden bestuurd, maar alle wagons uit de verkeerde periode komen.
« Last Edit: Thursday 16 November, 2017, 21:38:30 by chris-longhurst »
Het maken van de modellen is eenvoudig. Typen in het Nederlands? Dan moet je raden wat ik probeer te zeggen

*
Intercity
636 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #152 on: Thursday 16 November, 2017, 21:49:23 »
Volkomen begrijpelijk. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken.
Het is te hopen dat  je daar vanaf nu geen vragen meer over krijgt.
Dan kun je je tijd en energie beter besteden.  ;D

*****
TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #153 on: Thursday 16 November, 2017, 22:36:26 »
Kun je rekenen RcA51? ...  :P
Lang niet iedereen leest berichten terug helaas  ::)
« Last Edit: Friday 17 November, 2017, 00:08:26 by RemkoH »

*
Sprinter
324 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #154 on: Thursday 16 November, 2017, 23:34:32 »
oh sorry

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #155 on: Friday 17 November, 2017, 01:04:19 »
Volkomen begrijpelijk Chris.  ;)

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
Re:  ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #156 on: Friday 17 November, 2017, 15:41:10 »
Hey. Dat is handig. Ik spreek ook met een Traxx machinist. Maar een video is altijd handig.
https://youtu.be/Sm214e0vSLk

*
Sprinter
378 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #157 on: Saturday 18 November, 2017, 18:20:49 »
Altijd handig, leuke video ook.
Ga je het ook zo geavanceerd maken dat je eerst de lok klaar moet zetten/opbouwen voor dat je er mee weg kunt rijden?
Het zijn de Dwarsliggers die de Sporen recht houden.....( met uitzondering van Bochten )

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #158 on: Saturday 18 November, 2017, 18:26:22 »
Ik denk dat er een eenvoudig aan/uit zal zijkn maar dan ook misschien tenminstens wat er in deze video is te zien.

*
Blokkendoos
91 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #159 on: Sunday 19 November, 2017, 15:47:45 »
Cris hierbij wat Fotos van Hoe de HSL systeem werkt dit engelse systeem zal meschien ietwat verschillen met de Onze NS en Belgische systeem maar t gaat om principe van de Werking hopelijk heb je er wat aan voor de NS Traxx

Lok die ik als Test Gebruikt is een Class 92 kan op gewone net UK en HSL in UK rijden

moet verder nog uitgebreid bijleren over hoe t systeem presies werkt maar hopelijk geeft dit je een kleine impresie voor de Traxx Loks HSL beveiliging  ;D


*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
476 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #160 on: Sunday 19 November, 2017, 15:52:58 »
Quote
dit engelse systeem zal meschien ietwat verschillen met de Onze NS en Belgische systeem maar t gaat om principe van de Werking hopelijk heb je er wat aan voor de NS Traxx
Dat is het Franse TVM430 wat je ook op Londen - Faversham vindt; dat werkt toch wel heel anders

*
Blokkendoos
91 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #161 on: Sunday 19 November, 2017, 16:50:29 »
nou jammer voor zelfde geld had je wat aan deze informatie heb t iedergeval geprobeert

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
3.178 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #162 on: Sunday 19 November, 2017, 17:35:28 »
ERTMS werkt meer op als ATB NG dan als TVM430. Net zoals bij NG zie je de snelheid die je mag rijden op tientallen. Alleen na mijn weten kan ERTMS net zoals LZB van alles zelf doen.
Groeten,
Niels

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #163 on: Monday 20 November, 2017, 01:06:12 »
Werk begint met de ombouw en retexturing van de most excellent 186 van xshooter1.


*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #164 on: Monday 20 November, 2017, 01:12:06 »
Mooi hoor, benieuwd wat je ervan gaat maken.
De BR186 (Traxx F140MS2E) is toch wel een van de meest gemiste loks voor TS in Nederland en daar buiten.
Vooral benieuwd naar welke beveiligingssystemen je erin gaat verbouwen.
« Last Edit: Monday 20 November, 2017, 01:18:01 by jor[D]1 »

***
TreinPunt.NL Tech Team
Hogesnelheidstrein
1.046 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #165 on: Monday 20 November, 2017, 11:34:32 »
Ziet er wel heel erg leeg uit zo zonder alles er op :P
Ben benieuwd wat er van komt.

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #166 on: Monday 20 November, 2017, 15:16:18 »
ATB komt zeker (natuurlijk). ERTMS komt wel maar ik weet niet zeker of het in v1.0 zal zijn. Het hangt af van hoe lang het duurt om de script te maken en testen. Ik ben in gesprek met een 186 machinist dus ik heb genoeg data :)

*
Stoomlocomotief
18 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #167 on: Monday 20 November, 2017, 16:39:46 »
Wat ben je van plan met de stroomafnemers? Dat je ze alle 4 omhoog kan zetten? ;D 

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #168 on: Monday 20 November, 2017, 17:09:07 »
Stroomafnemers zullen automatisch zijn net zoals het echte. Hangt af van stroom keuze en of het loc in een sandwich is (of niet).

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #169 on: Monday 20 November, 2017, 17:39:16 »
ATB komt zeker (natuurlijk). ERTMS komt wel maar ik weet niet zeker of het in v1.0 zal zijn. Het hangt af van hoe lang het duurt om de script te maken en testen. Ik ben in gesprek met een 186 machinist dus ik heb genoeg data :)
Dus geen PZB/LZB voor de Duitse routes?

Stroomafnemers zullen automatisch zijn net zoals het echte. Hangt af van stroom keuze en of het loc in een sandwich is (of niet).
Dus als de loc een sleep rijtuigen mee heeft (CNL/IC Berlijn) dan kunnen er geen twee pantografen op?


Toch klinkt het als een zeer uitgebreide loc. Ben benieuwd.  ;)
« Last Edit: Monday 20 November, 2017, 17:43:49 by TheLaRiche »

*
Hondekop
190 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #170 on: Monday 20 November, 2017, 19:28:41 »
ATB komt zeker (natuurlijk). ERTMS komt wel maar ik weet niet zeker of het in v1.0 zal zijn. Het hangt af van hoe lang het duurt om de script te maken en testen. Ik ben in gesprek met een 186 machinist dus ik heb genoeg data :)
Dus geen PZB/LZB voor de Duitse routes?

Stroomafnemers zullen automatisch zijn net zoals het echte. Hangt af van stroom keuze en of het loc in een sandwich is (of niet).
Dus als de loc een sleep rijtuigen mee heeft (CNL/IC Berlijn) dan kunnen er geen twee pantografen op?


Toch klinkt het als een zeer uitgebreide loc. Ben benieuwd.  ;)

Ik snap wat jij bedoeld. Bij getrokken treinen rijden ze weg met 2 stroomafnemers omhoog, en bij een sandwichbedrijf niet (Beide locs hebben 1 stroomafnemer op). Zoals in het filmpje te zien was wordt de stroomafnemer keuze automatisch bepaald d.m.v. het systeem. Maar zoals Chris al zei, heeft hij voldoende informatie. Dus zal vast wel goed komen.

Voortgang gaat gestaag trouwens en wat een timing. HSL tracé wordt momenteel door een routebouwer gebouwd en het materieel ervoor ook nog eens :)
Virtual train engineer in Train Simulator 2015, and pilot in Flight Simulator X.

*****
TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #171 on: Monday 20 November, 2017, 20:58:22 »
Ik snap wat jij bedoeld. Bij getrokken treinen rijden ze weg met 2 stroomafnemers omhoog, en bij een sandwichbedrijf niet (Beide locs hebben 1 stroomafnemer op).

Hoezo heeft sandwish niet dubbele panto's tijdens een stop?
Zie hier:
https://c1.staticflickr.com/1/716/21409472198_d5755e2414_b.jpg
Misschien lastig te zien, maar dit is sandwish

Edit: Foto aangepast naar link ivm Copyrights
« Last Edit: Tuesday 21 November, 2017, 07:56:14 by Machinist Mike »

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #172 on: Monday 20 November, 2017, 21:58:09 »
Zoals gezegd - helemaal automatisch. Heeft te maken met snelheid, wel of niet in een sandwich, hoogspanning en andere dingen.

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #173 on: Monday 20 November, 2017, 23:36:21 »
Geen pzb/lzb dus? De echte loks hebben dit wel aanboord. Zou gaaf zijn als dat ook mee gaatet land/stroom keuze. Wel leuk wat je van dit projecg wat als 'eenvoudiger bij projectje' begon maakt. Petje af.

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #174 on: Monday 20 November, 2017, 23:43:56 »
ATB en ERTMS in hetzelfde script zal ingewikkeld zijn. ATB, ERMTS, PZB en LZB? Ouch.

Nieuw code (en testing) voor ERTMS zal in zichzelf ingewikkeld zijn, en ik weet al zeker dat de 'planning' scherm voor ERTMS bijna onmogelijk is om te doen in deze spel.....

Vandaar dat ik nog niet weet of het in v1.0 zal zijn.

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #175 on: Thursday 23 November, 2017, 02:16:15 »
Groen = onderdelen waar de texture en polygons dusver zijn bijgewerkt.

*****
TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #176 on: Thursday 23 November, 2017, 02:25:12 »
Je gaat snel Chris!  :o

*
Stoomlocomotief
17 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #177 on: Thursday 23 November, 2017, 09:48:32 »
ATB komt zeker (natuurlijk). ERTMS komt wel maar ik weet niet zeker of het in v1.0 zal zijn. Het hangt af van hoe lang het duurt om de script te maken en testen. Ik ben in gesprek met een 186 machinist dus ik heb genoeg data :)

Je gaat enorm snel Chris, mooi om de ontwikkeling zo te volgen! Ben erg benieuwd hoe je ATB en ERTMS gaat combineren, dat zal best een uitdaging zijn...

Denk dat een werkende cabine in de BS prima in een latere versie kan, laat je vooral niet gek maken door alle vragen ::) Je eigen werkwijze gaat voor.

Groet,
Thomas
Thomas / Pown3r88
Repaint - scenario's - genieter van het realisme hier!

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #178 on: Friday 24 November, 2017, 01:02:17 »
Zeer fraai. En dat tempo  :o ;)

*
Stoomlocomotief
27 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #179 on: Friday 24 November, 2017, 16:34:18 »
Begint er mooi uit te zien Chris
"Al zijn de Reizigers bij het spoor nog zo snel, De NS vertraagd hen wel, dus de enige manier om dan de trein te halen is de vorige te missen."