ICRmh wagons + BR186 - WIP

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: ICRm wagons - WIP
« Reply #30 on: Friday 27 October, 2017, 14:15:43 »
Mooie Y32's chris! goedgekeurd, zei de draaistellen gek :P
Ik vind deze Y32 volgens mij nog mooier dan de Y32 van de simexpress corail.

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
« Reply #31 on: Friday 27 October, 2017, 14:49:12 »
En nu weet ik ietsje meer. Ik wist niet dat er specifiek namen waren voor de draaistellen.
Het maken van de modellen is eenvoudig. Typen in het Nederlands? Dan moet je raden wat ik probeer te zeggen

*
Stoomlocomotief
4 posts
« Reply #32 on: Friday 27 October, 2017, 16:03:54 »
ziet er goed uit chris, de benaming van de draaistellen die gebruikt worden bij de icrmm materieel zijn RA en RC draaistellen, RA zit bijna onder alle icrmm bakken alleen de Bds heeft aan de kop zijde een RC draaistel. mocht je meer info willen over de rijtuigen dan hoor ik dat graag, 
 Y32 is volgens mij fabrieks nummer?

« Last Edit: Friday 27 October, 2017, 16:24:40 by haas800 »

*
Intercity
547 posts
« Reply #33 on: Friday 27 October, 2017, 16:24:35 »
Y32 is volgens mij fabrieks nummer?

Y-32 is de internationaal meest gebruikte type-aanduiding, van het oorspronkelijk in Frankrijk ontwikkelde draaistel (draaistellen worden in Frankrijk met Y aangeduid). Google maar eens op "bogie Y32"
(Iets vergelijkbaars zie je ook bij goederenwagons, daar is het meestvoorkomende draaistel bijvoorbeeld Y25)

RA/RC lijken mij eerder de interne codes zoals gebruikt binnen NedTrain/NS?
Huidige projecten: Bietentrein | TEE DE-IV | Plan E-rijtuigen
Meer info over mijn actuele projecten te zien op mijn  Project Blog

*
Stoomlocomotief
4 posts
« Reply #34 on: Friday 27 October, 2017, 16:26:43 »
dat klopt, zo ken ik ze als onderhouds monteur, best simpelle draaistellen vergeleken met de traxx.

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
« Reply #35 on: Friday 27 October, 2017, 16:33:18 »
Vandaar dat ik de verschillende  forums zo leuk vindt. Zelfs zijn de off-topic discussies interessant en leer ik altijd iets nieuws.

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #36 on: Sunday 29 October, 2017, 14:03:12 »
Dus dit gaat hem worden Chris?  https://goo.gl/7zj2if

« Last Edit: Sunday 29 October, 2017, 23:27:14 by 2561, Reason: Link toegevoegd, en afbeelding verwijderd i.v.m. copyrights. »

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
« Reply #37 on: Sunday 29 October, 2017, 15:56:59 »
Deze zal in de pakket zijn.

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
« Reply #38 on: Sunday 29 October, 2017, 17:24:41 »
Krijgen ze ook een werkende cabine? Of ben je daar niet uit?

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
« Reply #39 on: Sunday 29 October, 2017, 17:44:08 »
Ben nog helemaal niet 100% zeker maar ik denk wel.

Voor de eerste keer in het spel. Nog steeds veel te doen:

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #40 on: Sunday 29 October, 2017, 18:13:59 »
Hmm, die ICRmh BDs zit ook in mijn pakket  8). Net als de hele serie ICR, ICRm en ICRmh's met gedeeltelijk werkende stuurstanden.  Had je het forum topic
https://www.treinpunt.nl/forum/train-simulator-2017-materieel/belgische-locomotieven-en-nederlandse-stuurstanden/60/ nooit bekeken Chris?

Ze stonden bij mij op een erg laag pitje maar van stoppen was geen sprake. Het laatste waar ik mee bezig was waren de dakdetails en opschriften voor de ICRmh's.

*
Intercity
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
703 posts
« Reply #41 on: Sunday 29 October, 2017, 19:26:14 »
Hmm, die ICRmh BDs zit ook in mijn pakket  8). Net als de hele serie ICR, ICRm en ICRmh's met gedeeltelijk werkende stuurstanden.  Had je het forum topic
https://www.treinpunt.nl/forum/train-simulator-2017-materieel/belgische-locomotieven-en-nederlandse-stuurstanden/60/ nooit bekeken Chris?

Ze stonden bij mij op een erg laag pitje maar van stoppen was geen sprake. Het laatste waar ik mee bezig was waren de dakdetails en opschriften voor de ICRmh's.

ik kijk zelf heel erg uit naar die van Chris.

jij ben er al een tijdje mee bezig dat klopt. net als heel veel ander projecten zo als de HLE 11,12, 21 & 27 waar veel onder ons naar uit kijken. ik heb je zelfs nog een bericht gestuurd om het desnoods als AI only uit te brengen (deze word ook al weer door iemand uit België gemaakt ma dat te zijden).

ook X_Shooter1 is hier ooit mee bezig geweest.

en als ik kijk hoe ver Chris is met zijn materiaal. kan ik alleen maar WOW op zeggen.
en of het stuurstand nu wel of niet werkend word maak mijn nog niet eens zo veel uit, want het stuurstand van de ICRmH is nooit in dienst geweest als stuurstand.
« Last Edit: Sunday 29 October, 2017, 19:28:54 by Rubku_NL »
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

Join ook mijn Discord voor veel info & nieuws.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

*
Blokkendoos
83 posts
« Reply #42 on: Sunday 29 October, 2017, 19:35:45 »
Ga zo door Chris! Ziet er goed uit!

Goed dat chris dit wel op een "hoog pitje" heeft staan, en zal het binnen no-time af zijn.
Langzaam aan bouwt een ander het wel, en is al het werk voor niks. ;)

Offline Aar
*
Blokkendoos
50 posts
« Reply #43 on: Sunday 29 October, 2017, 19:36:18 »
De stuurtafel van de ICRmh is exacte hetzelfde als die van de ICRm (als we de proto-ECTS-stuurstanden buiten beschouwing laten).
Dus als Chris de stuurstand voor de ICRm werkend heeft, lijkt mij dat de ICRmh ook zou moeten werken.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #44 on: Sunday 29 October, 2017, 20:12:36 »
jij ben er al een tijdje mee bezig dat klopt. net als heel veel ander projecten zo als de HLE 11,12, 21 & 27 waar veel onder ons naar uit kijken. ik heb je zelfs nog een bericht gestuurd om het desnoods als AI only uit te brengen (deze word ook al weer door iemand uit België gemaakt ma dat te zijden).

en als ik kijk hoe ver Chris is met zijn materiaal. kan ik alleen maar WOW op zeggen.
en of het stuurstand nu wel of niet werkend word maak mijn nog niet eens zo veel uit, want het stuurstand van de ICRmH is nooit in dienst geweest als stuurstand.

Chris is nou eenmaal een professioneel 3d designer en ik niet. Ik doe het ook maar voor de lol en voor nop en kan er weinig aan doen als het naar jullie inziens niet op tijd af is. Sorry, maar ik heb ook nog een leven.

Heb je trouwens een link naar die iemand uit België?

Goed dat chris dit wel op een "hoog pitje" heeft staan, en zal het binnen no-time af zijn.
Langzaam aan bouwt een ander het wel, en is al het werk voor niks. ;)

Dit komt best wel laag over. Ik heb nou eenmaal niet altijd evenveel zin om met hetzelfde bezig te zijn, vandaar dat sommige projecten op een wat lager pitje komen te staan.
« Last Edit: Sunday 29 October, 2017, 20:16:17 by Marc D. »

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #45 on: Sunday 29 October, 2017, 21:17:22 »

Chris is nou eenmaal een professioneel 3d designer en ik niet. Ik doe het ook maar voor de lol en voor nop en kan er weinig aan doen als het naar jullie inziens niet op tijd af is. Sorry, maar ik heb ook nog een leven.

Heb je trouwens een link naar die iemand uit België?
Dat zal deze wel zijn: http://www.railsim-fr.com/forum/index.php?showtopic=10408&page=2

Overigens de toon die hier tegen over Marc zijn werk aangeslagen wordt is echt om te huilen. Respectloos.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #46 on: Sunday 29 October, 2017, 21:57:05 »
Bedankt voor de link Jor, alleen kan ik de plaatjes niet zien omdat ik daar geen account heb.

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
« Reply #47 on: Sunday 29 October, 2017, 22:09:40 »
Marc
Die andere topic had ik niet gezien maar ik wilde gewoon de ICRmh wagons in mijn eigen collectie hebben. En voor mij zijn wagons een 'low stress' project.
Mensen klachten altijd over "waarom heb je dit project gedaan en niet die andere?"  Of  "waarom maak je deze wagon als die al bestaat van een andere?". Eventueel moet ik gewoon voor mijnzelf beslissen welke project ik leuk vind en wil doen.  Als mensen mijn projects wil kopen dan is dat goed. Als niet, dan is dat ook goed.
Maar de ICRmh wagons zijn al te lang op mijn "back burner" geweest en ik wilde zij gewoon maken.

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #48 on: Monday 30 October, 2017, 14:48:14 »
Gelijk heb je , maken wat jezelf maken wilt .....
Willen ze het kopen / gebruiken dan is dat prima ... willen ze het niet , ook prima.

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
« Reply #49 on: Monday 30 October, 2017, 15:18:15 »
Ziet er prachtig uit Chris!

Mensen moeten eens wat minder klagen en zeuren.
Als iemand een project start en zijn voortgang laat zien moet het meteen gisteren klaar en beschikbaar zijn.
Dergelijke projecten zijn vaak persoonlijke hobby's. Het is klaar wanneer het klaar is, als het überhaupt beschikbaar komt.
En een project starten betekent niet het alleen recht op dat object/die route verkrijgen (dit is geen verwijt naar de bouwers!).
Ik merk regelmatig op verschillende forums dat dit schijnbaar moeilijk te begrijpen is.
« Last Edit: Tuesday 31 October, 2017, 01:24:27 by RemkoH »

*
Intercity
685 posts
« Reply #50 on: Monday 30 October, 2017, 17:02:11 »
Bedankt voor de link Jor, alleen kan ik de plaatjes niet zien omdat ik daar geen account heb.

@MarkD,

Je kan je daar gratis registreren.
Wat let je.

m.v.g.

A.N. de Jong

*
Sprinter
Routebouwer Vollageren route!
416 posts
« Reply #51 on: Monday 30 October, 2017, 17:23:23 »
Heel mooi Chris! Het wordt zeker een top project.
~ Edgar

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #52 on: Monday 30 October, 2017, 19:51:36 »
@Marc D., Je kan je daar gratis registreren.

Mijn Frans is op paraplu, trotoir en papa fume un pipe na niet bijzonder ontwikkeld. Ook krijg ik de laatste tijd steeds meer spam en dat wil ik voorkomen door me niet overal meer te registreren.

Chris, natuurlijk moet je doen wat je zelf leuk vind. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik er ook mee bezig ben. Niet dat je, wanneer ik er mee klaar ben denkt, waarom heeft hij ze ook gemaakt? Ik was er even mee getopt omdat ik geen goed overzicht meer had in de verschillende versies en nummeringen. Het werd voor mij een beetje een stress project samen met andere treinen waar ik mee bezig ben die om onbegrijpelijke redenen niet werken, daarom was ik ook even andere dingen gaan doen. Ook begrijp ik LUA niet en dat had ik nog nodig voor de ATB. De ATB zal er dan bij mij ook niet in gaan komen, denk ik.
Wat dat betreft kan ik me wel voorstellen dat mensen meer op jouw versie zitten te wachten.

Ik vind het overigens ongepast dat wanneer ik een bericht met een boodschap aan Chris adresseer er geërgerd en met verwijten en rancune word gereageerd door derden die denken dat zij de dienst wel uit kunnen maken over hoe een ander zijn hobby zou moeten uitvoeren.

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
« Reply #53 on: Monday 30 October, 2017, 21:40:51 »
Marc - ik denk dat wij elkaar goed begrijp :)

Over de community - people will be people.  Ga gewoon rustig door met je project. Zoals iedereen die deze hobby zelfstandig heeft geleerd heb ik enorm respect voor je.

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
« Reply #54 on: Monday 30 October, 2017, 23:08:38 »
Ik vind het overigens ongepast dat wanneer ik een bericht met een boodschap aan Chris adresseer er geërgerd en met verwijten en rancune word gereageerd door derden die denken dat zij de dienst wel uit kunnen maken over hoe een ander zijn hobby zou moeten uitvoeren.
Is helaas steeds dezelfde persoon Marc .....

En laat een ieder een eigen tempo hebben met zijn of haar project. Je valt achterover hoeveel NL materieel er wel niet beschikbaar is in vergelijking met bijvoorbeeld België.

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #55 on: Tuesday 31 October, 2017, 06:47:31 »
Wat ik dan weer zo jammer vind.... Had Chris hier al eens over aangesproken maar die zat daar eerst niet op te wachten helaas.
Betreft Marc , gewoon lekker doorgaan idd ... en misschien zijn er mensen die kunnen helpen.
Je hebt al aardig wat moois gemaakt .. nu nog even doorzetten en de puntjes op de ''i'' proberen te zetten.

Suc6 !

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #56 on: Tuesday 31 October, 2017, 16:31:21 »
Ik heb een belangrijke mededeling over het ICRmh project. Veel van jullie zullen gemerkt hebben dat ik vrij vaag ben geweest over het Bpmbdzf7 stuurstandrijtuig. Dit is omdat technisch gezien de ICRmh deze niet meer gebruikt en de wagons door een 186 aan beide kanten getrokken worden.

Na een lange, sinds maart dit jaar durende, correspondentie achter de schermen ben ik blij om aan te kondigen dat X_shooter1 en ik overeengekomen zijn dat ik zijn 186 project overneem. Dit betekent dat het uiteindelijke pakket zal bestaan uit ICRmh wagons EN de NS TRAXX 186 locomotief, een complete moderne intercity in één download.

Een bestuurbare Bpmbdzf7 zou kunnen volgen in een patch of versie 1.1 (als gratis update), maar ik wil eerst al mijn aandacht aan de 186 en wagons besteden.

Ik begrijp dat er 10.000 vragen zijn, maar het korte antwoord op al die vragen is dat de 186 broncode nu in mijn bezit is en ik mij voorneem om hier mee aan de slag te gaan NADAT de wagons grotendeels afgerond zijn. Echter zullen jullie de 186 voorbij zien komen in de screenshots van de ICRmh wagons wanneer ik begin met het uit elkaar halen en in elkaar zetten van de locomotief. De 186 taken bevatten onder andere het optimaliseren voor mijn modelleerstijl, remappen en aanvullen van textures, toevoegen van normal en specular maps, toevoegen van de cabine, controls en scripts en het toevoegen van meer geluiden. X_shooter1's model is al een heel eind af. Ik zal zorgen dat het af komt en beschikbaar wordt gemaakt voor de hele community.

Ten slotte, vragen over de exacte details van de overeenkomst zullen niet beantwoord worden vanwege de geheimhoudingsplicht waar we beiden mee akkoord zijn gegaan. De community hoeft alleen maar de voortgang te volgen en enthousiast te raken over het eindproduct.

Ik wil graag X_shooter1 bedanken voor het in het geheim tolereren van mij voor de afgelopen 9 maanden en ik ben blij dat we samen tot een overeenkomst zijn gekomen dat mogelijk maakt om dit project een nieuw thuis te geven.

*
Hogesnelheidstrein
1.272 posts
« Reply #57 on: Tuesday 31 October, 2017, 16:53:32 »
Fantastisch!  :D Heel mooi hoe dit tot een samenwerking is gekomen. Ik ben heel benieuwd naar dit project!
Kijk ook is op mijn website: http://www.ovdoornederland.nl

En mijn YouTube kanaal:  https://www.youtube.com/ovdoornederland

Ik speel ook piano, filmpjes daarvan staan op: https://www.youtube.com/channel/UCHcee27CDxH_GtP7N_MVfT

*
Hogesnelheidstrein
2.321 posts
« Reply #58 on: Tuesday 31 October, 2017, 19:41:53 »
Wat een geweldig nieuws! Het model van X_shooter1 ziet er al heel goed uit, dus dit kan alleen maar een geweldig eindresultaat hebben! :D

TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
6.329 posts
« Reply #59 on: Tuesday 31 October, 2017, 20:58:56 »
Big surprise, Chris ;D
Succes!
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."