ICRmh wagons + BR186 - WIP

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #480 on: Friday 08 February, 2019, 13:39:58 »
Dat is een BR186

Het topic heet toch .... BR186, of bedoel je BR187? ;)

Maar dat plaatje had ik als link gebruikt naar Twitter.

Groeten trainsxp

TreinPunt.NL Downloadmanager
Intercity
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
703 posts
« Reply #481 on: Friday 08 February, 2019, 13:42:08 »
Daniel bedoel idd dat je een foto van een BR 187 heb geplaatst, deze is van buiten compleet anders dan een 186 met namen de Cabine. :)
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

Join ook mijn Discord voor veel info & nieuws.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
« Reply #482 on: Friday 08 February, 2019, 14:16:39 »
Do you know the consist layout for the 7 and 9 wagons? I can add this to my to do list for when I next make an update for it.
]
The consist with 9 wagons should be the same as it already is.
The consist with 7 wagons now have an extra A wagon.
So should something like -> B-A-B-B-B-A-B
I don't know what the exact layout of the 7 wagons consist is at the moment.

TreinPunt.NL Railsim Nieuwsredactie
Hondekop
Accepteer van anderen dat ze anders zijn.
136 posts
« Reply #483 on: Friday 03 May, 2019, 18:39:26 »
Hey, Chris.

Is het misschien mogelijk dat je in de 186 een Shortcut kan maken dat je van normaal licht naar Grootlicht kan switchen en dat je in de editor kan kiezen aan welke zijde de 1,5kV/3kV stroomafnemer tegen de draad gaat?

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
« Reply #484 on: Friday 03 May, 2019, 18:51:33 »
De stroomafnemers zijn specifiek per stroom en land. Er is een hoop logic in de scripts om dit te doen dus het is niet mogelijk om zomaar een shortcut te maken die alles veranderd :(
Ik denk dat je met H en Shift-H de koplampen kan veranderen? Of niet?
Het maken van de modellen is eenvoudig. Typen in het Nederlands? Dan moet je raden wat ik probeer te zeggen

Hondekop
136 posts
« Reply #485 on: Friday 03 May, 2019, 20:05:24 »
Ik denk dat je met H en Shift-H de koplampen kan veranderen? Of niet?

Nee. Met deze shortcut kan je ze alleen aan en uit zetten. Je kan ze niet veranderen in grootlicht.

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
« Reply #486 on: Saturday 04 May, 2019, 16:45:09 »
Dan moet ik dit op mijn to-do lijst plaatsen :)

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
« Reply #487 on: Saturday 04 May, 2019, 17:03:01 »
De stroomafnemers zijn specifiek per stroom en land. Er is een hoop logic in de scripts om dit te doen dus het is niet mogelijk om zomaar een shortcut te maken die alles veranderd :(
Wat TransportlifeNL volgensmij bedoelt is, dat je voor NL bijvoorbeeld twee stroomafnemers hebt. Je kan dan kiezen of je de voorste of achterste wil gebruiken. Is voor de combinatie met de ICRmh volgensmij niet relevant. Maar WÉL als je bijvoorbeeld met goederenwagons er achter rijdt.
Bij Baureihe 189 en 193 zou het als het goed is in de machineruimte zijn en deze Baureihe 186 zou het als het goed is op het linkerscherm moeten kunnen worden aangepast onder een van de knopjes.

Hondekop
136 posts
« Reply #488 on: Sunday 05 May, 2019, 11:49:54 »
Wat TransportlifeNL volgensmij bedoelt is, dat je voor NL bijvoorbeeld twee stroomafnemers hebt. Je kan dan kiezen of je de voorste of achterste wil gebruiken. Is voor de combinatie met de ICRmh volgensmij niet relevant. Maar WÉL als je bijvoorbeeld met goederenwagons er achter rijdt.
Bij Baureihe 189 en 193 zou het als het goed is in de machineruimte zijn en deze Baureihe 186 zou het als het goed is op het linkerscherm moeten kunnen worden aangepast onder een van de knopjes.

Dat klopt helemaal. Dit wordt onder andere toegepast bij keteltreinen met gevaarlijke stoffen. Daarbij wordt gevraagd als indien mogelijk is met de voorste stroomafnemer te rijden. Dit komt door de slijtage van de bovenleiding en dat kan op de wagens terecht komen. Dit beeld zie je ook vaak bij 1600/1700 locomotieven die een keteltrein aan de haak hebben
Hier een voorbeeld bij een 1700 van Railpromo.

RFS 101001 met fraaie keteltrein door Gouda (09-03-2018) by Redmar Stam, on Flickr

*
Intercity
523 posts
« Reply #489 on: Friday 10 May, 2019, 14:37:52 »
Dit is afhankelijk van de versie. Ik heb met een versie gereden waar je voor 1500V in NL maar 1 stroomafnemer had, omdat de andere een smaller sleepstuk heeft voor 3kV (voor Italie dacht ik). De Traxxen die bij NS rijden hebben inderdaad wel 2 stroomafnemers voor 1500V. ;)

*
Stoomlocomotief
39 posts
« Reply #490 on: Sunday 15 September, 2019, 19:39:40 »
Hoe kan je met 2 stroomafnemers vertrekken?

TreinPunt.NL Downloadmanager
Intercity
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
703 posts
« Reply #491 on: Sunday 15 September, 2019, 21:38:37 »
Dit kan alleen bij gebruik van de bijbehorende ICRmh wagons en zonder een 2e loco, dit gaat dan vanzelf. en kan je niet zelf.