ICRmh wagons + BR186 - WIP

*
Hogesnelheidstrein
7.442 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #420 on: Sunday 20 May, 2018, 09:59:20 »
ik denk eerlijk gezegd dat het een concessie is in verband met het bereiken van het maximum aantal objecten in de cabine.

Ja nu je het zegt zou dat kunnen, er staat mij iets van bij dat er eens over gesproken is. :-\ :)

Edit/
Heb trouwens een vraag aan Chris; de 2 buttons, links en rechts naast de Cabine camera geven volgens mij een verkeerd beeld ten opzichte van elkaar.
De rechtse camera zou goed zijn zoals je dat bij andere locs ziet, maar de linkse camera button lijkt ca. bij de achterste Cabine van de desbetreffende loc te zitten en zou gezien andere locs hetzelfde zijn als bij de rechtse camera.
M.a.w. is dat bewust gedaan, of heb je daar eigenlijk niet bij stil gestaan, of ......''? :)

Zie de 2 knipsels cab links en rechts
« Last Edit: Sunday 20 May, 2018, 11:29:05 by trainsxp »


Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.873 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #421 on: Sunday 20 May, 2018, 16:05:28 »
Digitale klok : ja - niet genoeg objects. Om een digitale klok te maken moet ik 40 meer objects hebben. Een object per nummer (0-9) x 4 :)

Over de camera. Voor de buiten camera heeft het spel geen support voor een loc met een cabine aan beide einden. Dus als ik gewoon links/rechts maakt, dan als je in te achterste cabine rijdt, en naar buiten wil kijken, zal de camera alleen bij de positie van de voorste cabine werken. Dus het was een concessie tegen deze bug - ik heen één camera vooruit op een kant gemaakt, en de andere achteruit op de andere kant.

Interssant punt : je kan hetzelfde probleem zien met een 'passenger camera' in een loc. Bijv. de RS-1 of de mP3000. Het spel laat je alleen 'absoluut' posities geven voor de buiten cameras, en alleen 'relatief' posities geven voor de binnen cameras. Dus als je in de mP3000 in de achterste cabine rijdt en dan naar de passagiersuitzicht gaat, ontbreekt alles.
Het maken van de modellen is eenvoudig. Typen in het Nederlands? Dan moet je raden wat ik probeer te zeggen

*
Hogesnelheidstrein
7.442 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #422 on: Sunday 20 May, 2018, 16:57:42 »
Als TS zijn beperkingen heeft dan houd het natuurlijk op en moet je een keuze maken wat er wel / niet geschrapt word, jammer maar het zij dan zo.

De camera heb ik eens getest bij een standaard BR 101 en daar is het inderdaad zo dat ze links en rechts goed zijn als je in de voorste cabine zit.
Maar wissel je van cabine en je voert hetzelfde uit dan spring je weer naar voren, dus naast de voorste cabine zoals je al aangaf.
Kortom dat heb je mooi opgelost door de sein kant die rechts staan daar de buiten camera op af te stemmen. :P
Bij een treinstel werkt het overigens wel goed zowel links als rechts. ;)


*
Sprinter
449 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #423 on: Monday 21 May, 2018, 20:22:57 »
kan je de loc ook helemaal afbreken? door de cabine sleutel naar links te doen net als in het echt?

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.873 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #424 on: Monday 21 May, 2018, 21:48:54 »
kan je de loc ook helemaal afbreken? door de cabine sleutel naar links te doen net als in het echt?

Kijjk even in de handleiding :)

******
TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
766 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #425 on: Wednesday 23 May, 2018, 20:36:13 »
Hebben meer mensen het last van dat de remmen 'lossen' op de paar seconden?
Heb dat zelf sinds de Day 1 patch.
Op het display geeft die niet aan dat die remt.

Heb dat zelf in het scenario op mijn Twitch stream afgelopen Zondag gehad en ook bij anderen zoals Rubku_NL is dat te horen.
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

Offline HSL
*
Hondekop
153 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #426 on: Wednesday 23 May, 2018, 21:05:02 »
Ja in specifieke toestanden remt de loc om de paar seconde. Weet nog niet precies hoe dat zit. probeer eens met de cruise control uit te rijden want ik heb t gevoel dat t daarmee te maken heeft

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.873 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #427 on: Thursday 24 May, 2018, 00:52:01 »
Kan wel iets te maken hebben met de AFB. Als je te snel rijdt, wil de AFB de remmen gebruiken. Of bedoel je iets anders ?

*****
TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
729 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #428 on: Thursday 24 May, 2018, 13:04:17 »
Ook na de patch heb ik nog niks gemerkt. De remmen lijken te doen wat ze moeten doen.
Uiteraard remt de lok automatisch wanneer de ingestelde AFB snelheid wordt overschreden.
Wat mij betreft mag dat zelfs nog wel wat strakker afgesteld worden.
Heuvel af wordt er vrij laat ingegrepen vergeleken met andere treinen vind ik.
Maar als dat in het echt ook zo is dan is het prima.

*
Intercity
971 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #429 on: Thursday 24 May, 2018, 14:09:15 »
Ik merk dit probleem ook op, zelfs na de patch. Inderdaad alleen een lossende remgeluid, maar voor de rest gebeurt er niks. Niks te zien op scherm en de loc rijdt ook gewoon constant door. Is NIET dat de AFB de trein afremt, maar gewoon random steeds.

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.873 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #430 on: Thursday 24 May, 2018, 16:26:59 »
My Dutch is failing me - is the train braking? And slowing down?   Or is it a sound?
If it's the sound, then it means the pneumatic brakes have come on and gone off, likely that the AFB has had to brake for some reason.

******
TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
766 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #431 on: Thursday 24 May, 2018, 16:45:36 »
It is just the sound that is making while there is no brake applied (not even shown on the F4 hud) and on the display it is still drawing a small amount of power (the blue half).
It happens on grades but also on flat track, what I have noticed is that it does it when something is loaded in the background like a new tile or scenery.

Seems like the script of the loco is reset and then the brakes are 'released' without actually braking.
It does not always happen, but when driving on routes that are 'heavier' can happen more often.

Offline HSL
*
Hondekop
153 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #432 on: Thursday 24 May, 2018, 17:28:18 »
Als het op je twitch stream gebeurd is dan kan je het stukje er even uit knippen en aan chris sturen? Of dat van rubku. Dan heeft chris er een beeld bij.

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.873 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #433 on: Thursday 24 May, 2018, 22:14:17 »
Ugh
Ok - I know what this is. I'll fix it.

When the system gets a 'spike', all the controls jump by a fractional amount and the sound is being tripped as the brake value returns to zero.

*
Intercity
971 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #434 on: Thursday 24 May, 2018, 23:29:47 »
Yess! That's exactly what's happening.

Also, when you press both keys for the horns (high and low) and hold them for a few seconds, stop pressing, the horn keeps hanging. Can you fix that, or is it a TS bug?

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.873 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #435 on: Friday 25 May, 2018, 00:08:16 »
That's a bug I have trouble working around. The switch in the cab is one way, or the other, not both together. That's hard to have a switch that is like that AND two keyboard shortcuts that do the same thing :(

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.873 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #436 on: Friday 25 May, 2018, 00:56:34 »
Latest 'day 1' patch should cure the brake sound:
https://www.dropbox.com/s/dfiet33gb0krvqt/ChrisTrains_NSTRAXX186_ICRmh_Day1_Patch.exe?dl=0

It has a collection of other fixes in it. I plan to release it on saturday - let me know if you hear the random braking sound again.

*
Blokkendoos
83 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #437 on: Friday 25 May, 2018, 08:19:17 »
sinds de release rij ik zonder problemen nergens last van tot nu toe  :)

*
Hogesnelheidstrein
7.442 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #438 on: Friday 25 May, 2018, 08:25:28 »
Hmm, je wilt ons toch niet vertellen dat jij de enigste bent die de besproken problemen niet heeft? ???
Nou dan ben je een van de gelukkigen en hoef je de Patch en laten een update ook niet te downloaden, scheelt weer tijd. ;D

*****
TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
729 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #439 on: Friday 25 May, 2018, 09:30:05 »
Hmm, je wilt ons toch niet vertellen dat jij de enigste bent die de besproken problemen niet heeft? ???
Nou dan ben je een van de gelukkigen en hoef je de Patch en laten een update ook niet te downloaden, scheelt weer tijd. ;D
sinds de release rij ik zonder problemen nergens last van tot nu toe  :)
Fyra is niet de enige. Ook ik heb nog niets gemerkt van het beschreven probleem.
Maar ik heb al begrepen van anderen dat het zich onder specifieke voorwaarden manifesteerd.

*
Hogesnelheidstrein
7.442 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #440 on: Friday 25 May, 2018, 09:41:19 »
Dat kan maar zo, toch blijft het een vreemde zaak dat de een het wel heeft en een ander niet. :-\

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.873 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #441 on: Friday 25 May, 2018, 14:43:49 »
Als je het rem geluid probleem had moet de nieuwste day-1 patch het oplossen.

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
6.293 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #442 on: Saturday 26 May, 2018, 08:58:15 »
De 1.01 update is vanochtend naar iedereen verstuurd die de add-on op TreinPunt.NL heeft aangeschaft!  :)
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

*
Hogesnelheidstrein
7.442 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #443 on: Saturday 26 May, 2018, 09:13:47 »
Dan is TP er sneller bij met een mail dan Christrains, heb namelijk nog geen mail ontvangen. ;)
Heeft zekes te maken met de koekjes wet. ;D

**
TreinPunt.NL Vriend
Intercity
(lid) MSTS/RW team
967 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #444 on: Saturday 26 May, 2018, 09:17:14 »
zal wel komen en anders op zijn site onder patches trainsxp
« Last Edit: Saturday 26 May, 2018, 09:21:44 by cleo259 »
Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.
Kijk ook eens hier
Facebook

*
Intercity
575 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #445 on: Saturday 26 May, 2018, 09:18:53 »
Link werkt niet (meer).
Kijk eens op Facebook.
« Last Edit: Saturday 26 May, 2018, 09:21:04 by RcA51 »

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
6.293 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #446 on: Saturday 26 May, 2018, 09:21:17 »
Welke link bedoel je?

*
Intercity
575 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #447 on: Saturday 26 May, 2018, 09:22:30 »
Reply #436

*
Intercity
To travel is to take a journey into yourself
570 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #448 on: Saturday 26 May, 2018, 09:48:59 »
Reply #436

Dit was een linkje naar de beta/test day1 patch ;)

*
Hogesnelheidstrein
7.442 posts
Re: ICRmh wagons + BR186 - WIP
« Reply #449 on: Saturday 26 May, 2018, 10:14:33 »
Link werkt niet (meer).

Dat is niet verwonderlijk want de mail die TP heeft verstuurd (Reactie #442) gaat over de update V1.01 (waar de Christrains koper ook recht op zou hebben, of zie ik dat fout?)
Oftewel de patch is hiermee overbodig geworden. ;)
« Last Edit: Saturday 26 May, 2018, 10:16:50 by trainsxp »