ChrisTrains Stadler GTW W.I.P.

**
Route creator
Machinist Keolis Nederland
1.032 posts
Re: ChrisTrains Stadler GTW W.I.P.
« Reply #720 on: Thursday 15 September, 2016, 16:48:42 »
Compleet offtopic, maar waarom zou de NS geen Buffels kunnen gebruiken? Daar staan er volgens mij wel een aantal van te niksen. En heeft Arriva die GTW's zelf niet nodig?

Die buffels zijn helemaal op, die weer in dienst nemen, maar vooral dienstvaardig maken zou ontzettend veel geld gaan kosten.

Dat lijkt me nog wat voorbarig. Ten eerste is het namelijk niet zeker of het GTW's betreft, het kunnen namelijk net zo goed een paar LINT'en zijn die Arriva nu least. Daarnaast weten we niet of die treinen ook daadwerkelijk naar NS gaan komen, en ten slotte is de vraag of die treinen voor één jaar geheel omgekat gaan worden, een paar stickers krijgen, of gewoon ongewijzigd door blijven rijden, want daar is nog niets over zeker.

Het gaat om GTW's en ja deze zullen worden omgebouwd met alle kleuren en bestickering van de NS
Zou ik mogen vragen uit welke bron je deze informatie hebt? Mijn meest welingelichte bronnen zijn namelijk verre van zeker op dit moment. Zeker verder verbouwen dan een paar NS stickers lijkt me sterk, omdat de leasetermijn hooguit één jaar is.

Op de onderstaande link is het enige nieuws wat bekend is gemaakt, over verdere details is niets naar buiten gekomen. Zeker niet over het eventuele ombouw/opnieuw bestickeren van treinen.....
Het betreft hier alleen een noodoplossing, waar Arriva heel slim op inspeelt, overigens staat er in het bericht ook dat Arriva personeel kan leveren. Als je dan de treinen ombouwt en er Arriva personeel op laat rijden zou dat ook een beetje apart staan of niet......... Het betreft hier overigens treinen van de consessie Noord die dan gaan worden ingezet op die tussenslag.

Volgens mij zegt Teunike zomaar wat :-X

Oh, en nu we het er toch over hebben; Die Linten gaan zeker niet daar worden ingezet, die zijn bestemd voor de Maaslijn, en worden nu onder handen genomen in Duitsland en in de Arriva werkplaats in Zutphen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/26603010/__NS_wil_treinen_Arriva_leasen__.html
Bezig met de route "ZwEnZwoKa"
http://bit.ly/2Cjxgyc

Routebouwer "Oost Nederland"
http://bit.ly/2q3RWET

TreinPunt.NL Railsim Nieuwsredactie
Schrijft wel eens iets op het forum
1.391 posts
« Reply #721 on: Thursday 15 September, 2016, 16:52:07 »
Oke, bedankt voor de verklaring :D
Zodra de nieuwe dienstregeling ingaat zullen we zien wat er daadwerkelijk gaat gebeuren :P

Old but gold.
73 posts
« Reply #722 on: Thursday 15 September, 2016, 18:39:21 »
Dat lijkt me nog wat voorbarig. Ten eerste is het namelijk niet zeker of het GTW's betreft, het kunnen namelijk net zo goed een paar LINT'en zijn die Arriva nu least. Daarnaast weten we niet of die treinen ook daadwerkelijk naar NS gaan komen, en ten slotte is de vraag of die treinen voor één jaar geheel omgekat gaan worden, een paar stickers krijgen, of gewoon ongewijzigd door blijven rijden, want daar is nog niets over zeker.

Het gaat om GTW's en ja deze zullen worden omgebouwd met alle kleuren en bestikkering van de NS
Zou ik mogen vragen uit welke bron je deze informatie hebt? Mijn meest welingelichte bronnen zijn namelijk verre van zeker op dit moment. Zeker verder verbouwen dan een paar NS stickers lijkt me sterk, omdat de leasetermijn hooguit één jaar is.

Deze informatie kun je vinden als je even goed zoekt op dit onderwerp. :)

803 posts
« Reply #723 on: Thursday 15 September, 2016, 19:17:43 »
Gaat inderdaad om GTW´s. Geen idee of ze vanaf de Achterhoek of de Noordelijke nevenlijnen komen. En er is nog niks zeker. Alleen dat Arriva bereidt is om treinen en personeel te leveren.
Maar waar lees jij dat ze bestickerd gaan worden in NS livery? Ken de vele nieuwssites en fora wel, maar valt niks over te vinden? Dus ik deel de mening van Daniël.  :-X

**
Route creator
1.032 posts
« Reply #724 on: Thursday 15 September, 2016, 19:22:46 »
Die GTW's gaan sowieso niet uit de achterhoek komen, daar is eigenlijk al tekort ;D dus stellen weghalen is vragen om moeilijkheden. En aangezien een GTW DMU niet solo op de vrije baan mag rijden, zou je er dan gelijk 2 kwijt zijn. En dat kan echt niet. Er is nu steeds 1 stel weg (werkplaats Winterswijk voor een lakbehandeling) en dat is al erg krap.

Dus als dit plan allemaal door zou gaan, ga er dan maar van uit dat het Noordelijke stellen worden.

511 posts
« Reply #725 on: Thursday 15 September, 2016, 19:26:19 »
 :)

En reken daar maar niet op.
Een aantal stellen in het Noorden worden nu verlengd bij de fabrikant waardoor daar de materieel positie al krap is.

m.v.g.

A.N. de Jong

**
Route creator
1.032 posts
« Reply #726 on: Thursday 15 September, 2016, 19:39:50 »

Een aantal stellen in het Noorden worden nu verlengd bij de fabrikant waardoor daar de materieel positie al krap is.

m.v.g.

A.N. de Jong

En waar haal je die info vandaan als ik vragen mag?

TreinPunt.NL Moderator
Student
3.470 posts
« Reply #727 on: Thursday 15 September, 2016, 19:40:07 »

Het gaat om GTW's en ja deze zullen worden omgebouwd met alle kleuren en bestikkering van de NS

Deze informatie kun je vinden als je even goed zoekt op dit onderwerp. :)

Ik heb nog even meer opgezocht, overigens dank ik Daniël voor een stukje verduidelijking. Feit blijft dat zo lang er niets zeker is, ook GTW niet per sé vast staat, hoewel er vrijwel geen andere opties zijn.

Het meest uitgebreide stuk dat ik kan vinden staat op OVpro waar wordt bevestigd dat de vervoerders met elkaar in gesprek zijn, en dat er zowel bij Arriva als de NS de wil is om er uit te komen. Over een verbouwing of welk materieel wordt ook daar niet gesproken, en zeker niet dat alles al koek en ei is. Daarom zou ik toch graag nog een bronvermelding zien voor bovenstaande opmerkingen, want met 'even goed zoeken' kom ik ook op sites uit waarvan bekend is dat er soms geruchten als feit gepresenteerd worden, en waar we de poster maar op zijn blauwe ogen moeten geloven ;).
« Last Edit: Thursday 15 September, 2016, 19:42:32 by rjz222 »
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

**
Route creator
1.032 posts
« Reply #728 on: Thursday 15 September, 2016, 20:00:45 »
Tja, ik heb geen directe bronvermelding, maar ik werk wel bij Arriva, en van managers en andere werknemers (en dan weet ik wel enigszins welke informatie ik moet filteren) van ik geregeld wat op, of er wordt over gesproken. Ik zal op een site als hier dan ook zeker geen dingen vermelden die onwaar zijn, mocht dat achteraf wel zo blijken, dan zal ik daar altijd op terug komen.

Dan nog een laatste opmerking, ik kan je garanderen dat het geen Linten worden die worden gebruikt, en het is zo dat er Dieselmaterieel moet worden gebruikt (in verband met een te lage capaciteit van de bovenleiding) aangezien Arriva naast 2 Linten (en 7 of 8 Linten in opknap (die al worden voorzien van de Limburg livrei (zie foto (vanmorgen gemaakt, en vanmorgen ook nog een stukje mee gerangeerd op het werkplaatsterrein)) allemaal GTW DMU's heeft moeten het wel GTW's betreffen. Uit de Achterhoek gaan ze niet komen, dat weet ik echt wel zeker. Dan blijven er alleen de DMU's van Noord over. Daarbij moet ik zeggen dat Arriva al vaker de uitspraak heeft gedaan richting de pers dat ze de tussen slagen tussen Zwollen en Leeuwarden willen gaan rijden. Nu is het alleen een stuk concreter.

Old but gold.
73 posts
« Reply #729 on: Thursday 15 September, 2016, 20:22:03 »
Gaat inderdaad om GTW´s. Geen idee of ze vanaf de Achterhoek of de Noordelijke nevenlijnen komen. En er is nog niks zeker. Alleen dat Arriva bereidt is om treinen en personeel te leveren.
Maar waar lees jij dat ze bestickerd gaan worden in NS livery? Ken de vele nieuwssites en fora wel, maar valt niks over te vinden? Dus ik deel de mening van Daniël.  :-X

Hmm, vreemd. Toen ik vanmiddag in de trein op het nieuws keek zag ik in een artikel staan: "Aan de GTW's van Arriva moeten nog wel het een en ander gebeuren, zoals het opnieuw spuiten en andere stickers in de trein plaatsen." Waarschijnlijk zullen er ook andere stoelen komen.

Old but gold.
73 posts
« Reply #730 on: Thursday 15 September, 2016, 20:23:20 »

m.v.g.

A.N. de Jong

In Groningen staan er nog genoeg op het rangeerterrein en waarschijnlijk zullen de treinen die nu te kort zijn dan aan de NS worden verhuurt. Anders is er geen reden voor langere treinen, toch? ;)

Old but gold.
73 posts
« Reply #731 on: Thursday 15 September, 2016, 20:26:15 »
Tja, ik heb geen directe bronvermelding, maar ik werk wel bij Arriva, en van managers en andere werknemers (en dan weet ik wel enigszins welke informatie ik moet filteren) van ik geregeld wat op, of er wordt over gesproken. Ik zal op een site als hier dan ook zeker geen dingen vermelden die onwaar zijn, mocht dat achteraf wel zo blijken, dan zal ik daar altijd op terug komen.

Dan nog een laatste opmerking, ik kan je garanderen dat het geen Linten worden die worden gebruikt, en het is zo dat er Dieselmaterieel moet worden gebruikt (in verband met een te lage capaciteit van de bovenleiding) aangezien Arriva naast 2 Linten (en 7 of 8 Linten in opknap (die al worden voorzien van de Limburg livrei (zie foto (vanmorgen gemaakt, en vanmorgen ook nog een stukje mee gerangeerd op het werkplaatsterrein)) allemaal GTW DMU's heeft moeten het wel GTW's betreffen. Uit de Achterhoek gaan ze niet komen, dat weet ik echt wel zeker. Dan blijven er alleen de DMU's van Noord over. Daarbij moet ik zeggen dat Arriva al vaker de uitspraak heeft gedaan richting de pers dat ze de tussen slagen tussen Zwollen en Leeuwarden willen gaan rijden. Nu is het alleen een stuk concreter.

Is dat een Lint? Ik dacht een FLIRT joh. :P Wel jammer dat er in Groningen weinig variatie is. Het enige wat er rijd zijn GTWD's, VIRM's en ICM's, meer komt er ook niet langs. Soms een DDZ of DDAR voor NedTrain maar meer niet.

**
TreinPunt.NL Vriend
3.188 posts
« Reply #732 on: Thursday 15 September, 2016, 23:01:28 »
Is dat een Lint? Ik dacht een FLIRT joh. :P Wel jammer dat er in Groningen weinig variatie is. Het enige wat er rijd zijn GTWD's, VIRM's en ICM's, meer komt er ook niet langs. Soms een DDZ of DDAR voor NedTrain maar meer niet.

Vanuit een bedrijf standpunt is het niet relevant hoe veel variatie er is... ;D
Groeten,
Niels

Old but gold.
73 posts
« Reply #733 on: Friday 16 September, 2016, 18:09:12 »

Vanuit een bedrijf standpunt is het niet relevant hoe veel variatie er is... ;D

Het is wel jammer. :P

511 posts
« Reply #734 on: Saturday 17 September, 2016, 19:23:11 »

m.v.g.

A.N. de Jong

In Groningen staan er nog genoeg op het rangeerterrein en waarschijnlijk zullen de treinen die nu te kort zijn dan aan de NS worden verhuurt. Anders is er geen reden voor langere treinen, toch? ;)

Hoe de materieel positie nu in het Noorden precies is weet ik niet.
Als er materieel op het rangeerterrein staat kunnen deze in onderhoud zijn en spitsmaterieel zijn wat afgesteld is.
Immers in de spits is er meer behoefte aan treinmaterieel dan buiten de spitstijden.

De informatie is gebaseerd op publicaties in Op de Rails en Railhobby.
Daar werd vermeld dat de materieel positie krap is in verband met het verlengen van de GTW

m.v.g.

A.N. de Jong

Misschien bouwer Mühldorf-Munchen en omgeving!!
484 posts
« Reply #735 on: Tuesday 27 September, 2016, 17:52:23 »

m.v.g.

A.N. de Jong

Hoe de materieel positie nu in het Noorden precies is weet ik niet.
Als er materieel op het rangeerterrein staat kunnen deze in onderhoud zijn en spitsmaterieel zijn wat afgesteld is.
Immers in de spits is er meer behoefte aan treinmaterieel dan buiten de spitstijden.

De informatie is gebaseerd op publicaties in Op de Rails en Railhobby.
Daar werd vermeld dat de materieel positie krap is in verband met het verlengen van de GTW

m.v.g.

A.N. de Jong

Het materieel in het noorden wordt in de spits volledig ingezet, dan is het rangeerterrein van Groningen ook helemaal leeg.
De verlenging van een aantal stellingen is volgens een machinist om ervoor te zorgen dat Arriva in de spits meer plaatsen kan aanbieden op de lijnen van- en naar Groningen. Vandaar dat de sneltrein naar leeuwarden sinds kort ook uit 3 treinstellen i.p.v. 2 treinstellen bestaat.

Mvg,
Harm Loonstra
Gr,
Harm

803 posts
« Reply #736 on: Monday 14 November, 2016, 20:32:51 »
Het viel mij op dat de E-GTW (van iig Valleilijn) als AI trein z´n panto niet omhoog heeft. Meer mensen die hier last van hebben?  :o

TreinPunt.NL Moderator
Routenbouwer
160 posts
« Reply #737 on: Thursday 04 May, 2017, 16:38:29 »
Beste Chris,

Ik had een vraag. Was u van plan om voor de GTW's (zowel 2/6 als 2/8) ook een Arriva Limburg repaint te maken?

Owin

**
Rolling stock developer
Choo choo!
1.818 posts
« Reply #738 on: Thursday 04 May, 2017, 16:52:53 »
Op deze  moment is er geen plan om dit te doen.
Het maken van de modellen is eenvoudig. Typen in het Nederlands? Dan moet je raden wat ik probeer te zeggen

803 posts
« Reply #739 on: Thursday 04 May, 2017, 18:41:23 »
Iig dan wel een update. Op dit moment worden stuk voor stuk alle gtw´s van Arriva in Limburg omgestickerd naar hetzelfde livery als die de Flirts en Linten al hebben.

https://flic.kr/p/Ucx6jp
https://flic.kr/p/TSNz1u

Tot nu toe heb ik alleen maar foto´s en berichten gezien dat ze bezig zijn met de dieselversies die rijden tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn). Aannemelijk zijn de E-GTW´s van de Heuvellandlijn hierna aan de beurt.
De bedoeling was ook om het interieur te veranderen. alles wordt 2x2 opstelling ipv ook de 3x3 zits. Of dit nog steeds zo is weet ik niet. 

**
Rolling stock developer
Choo choo!
1.818 posts
« Reply #740 on: Thursday 04 May, 2017, 23:29:04 »
Zelfde livrei als de Flirt. Mooi.

803 posts
« Reply #741 on: Sunday 10 December, 2017, 21:30:24 »
Heb het probleem dat de GTW´s als AI trein hun stroomafnemers niet omhoog doen. Lijkt nu een beetje een dieseltrein :-P
Komt hier een toekomstige bugfix voor?  ::)

**
Rolling stock developer
Choo choo!
1.818 posts
« Reply #742 on: Sunday 10 December, 2017, 22:06:20 »
Dit is niet een bekend probleem. Heb je meer info?
Houd in gedachten dat dit product meer dan twee jaar oud is. Als dit een algemeen probleem was zou ik het lang geleden iets over gehoord :)

803 posts
« Reply #743 on: Monday 11 December, 2017, 00:13:56 »
Het viel mij op dat de E-GTW (van iig Valleilijn) als AI trein z´n panto niet omhoog heeft. Meer mensen die hier last van hebben?  :o
Had het vorig jaar ook al gepost hier. Maar de pantograaf blijft gewoon omlaag en gebeurd verder niks mee. Trein functioneert verder wel en volgt gewoon de instructies. Ik heb V1.2 geinstalleerd.
« Last Edit: Monday 11 December, 2017, 00:16:19 by TheLaRiche »

Helpt mee aan het bouwen van De Betuweroute!
426 posts
« Reply #744 on: Monday 11 December, 2017, 17:45:33 »
Ik heb er ook eens naar gekeken, door ze allemaal op een rijtje naast elkaar te zetten en wat opdrachten gegeven. Hieruit blijkt dat ik hiermee ook problemen ervaar in v1.2
Bezoek een keer mijn vernieuwde website!

**
Rolling stock developer
Choo choo!
1.818 posts
« Reply #745 on: Monday 11 December, 2017, 18:26:58 »
Op één specifiek versie? Alleen de Valleilijn?

426 posts
« Reply #746 on: Monday 11 December, 2017, 18:29:26 »
Nee, op allemaal als AI.

Maar als playertrein gaat de pantograaf wel omhoog

**
Rolling stock developer
Choo choo!
1.818 posts
« Reply #747 on: Monday 11 December, 2017, 18:37:22 »
Ik ga vanavond ff kijken.

426 posts
« Reply #748 on: Monday 11 December, 2017, 18:41:14 »
We wachten rustig af

**
TreinPunt.NL Vriend
80 posts
« Reply #749 on: Monday 11 December, 2017, 19:30:22 »
Ik bevestig hierbij ook het probleem zoals geschetst. het doet zich voor in het geval de GTW-E als AI trein wordt gebruikt