ChrisTrains SNG W.I.P

*
Stoomlocomotief
39 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #240 on: Saturday 19 October, 2019, 14:16:22 »
Je zegt nu ‘start of mission’. Dit is toch iets wat bij ETCS hoort en niet bij ATB, en je zei eerder dat de SNG geen ETCS zal hebben met v1.0. Dus ik snap niet wat je precies bedoelt met de ‘start of mission’-functie.

Ga zo door, Chris! Ik merk dat het telkens realistischer wordt, en dat is goed!

De SoM wordt in het echt ook al gemaakt, ook al rijdt de trein onder ATB-EG (officieel ATB-STM). Dit is iets wat gewoon ingebouwd zit en nu eigenlijk nog geen functie heeft. Hiermee wordt straks dan de remcurve bepaalt. Onder ATB heeft SNG gewoon een vast remcriterium (niet zoals de FLIRT dynamisch).

Bedankt voor je antwoord. En wat is ATB-STM? Ik weet wat ATB is, maar wat is het verschil tussen ATB-STM en de ‘normale’ ATB’s (ATB-EG, ATB-NG, ATB-Vv)?

*
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
« Reply #241 on: Saturday 19 October, 2019, 14:25:39 »
ATB-STM (Special Transmission Module) is simpel gezegd een vertaalmodule voor ETCS die de signalen van ATB-EG en Vv oppakt en aan de ETCS-computer voert.

Op die manier heb je dus maar een computer/aansturing die de beveiliging uitvoert, en niet twee onafhankelijke aansturingen die elkaar kunnen tegenspreken.

Let wel: ik ben hier geen expert op, dit is slechts kennis die ik naar verloop van tijd heb opgedaan met zelf op internet rondneuzen en mijn conclusies trekken op basis van de informatie die ik krijg.
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

*
Stoomlocomotief
39 posts
« Reply #242 on: Saturday 19 October, 2019, 14:29:25 »
ATB-STM (Special Transmission Module) is simpel gezegd een vertaalmodule voor ETCS die de signalen van ATB-EG en Vv oppakt en aan de ETCS-computer voert.

Op die manier heb je dus maar een computer/aansturing die de beveiliging uitvoert, en niet twee onafhankelijke aansturingen die elkaar kunnen tegenspreken.

Let wel: ik ben hier geen expert op, dit is slechts kennis die ik naar verloop van tijd heb opgedaan met zelf op internet rondneuzen en mijn conclusies trekken op basis van de informatie die ik krijg.

Bedankt voor je supersnelle antwoord Robert!  :)

En krijg je extra beveiliging dan met ATB-STM, of is het de ATB die we gewoon gewend zijn?

*
Hondekop
136 posts
« Reply #243 on: Saturday 19 October, 2019, 15:30:05 »
In het beeldscherm (DMI: Driver Machine Interface) kun je verschillende beveiligingssystemen opstarten. Door middel van het invoeren van de SoM (Start of Mission) zijn de gegevens aanwezig om mogelijkerwijs onder ERTMS te rijden maar ook onder bijvoorbeeld PZB/LZB (Duitsland) en STM ATB. Let wel, ETCS geeft momenteel alleen de mogelijkheid onder ATB-EG te rijden en géén ATB NG. De term STM zal overigens worden vervangen voor de term NTC (National Train Control).

De ATB werking is bij ETCS machines overigens gelijk aan die van de onafhankelijke ATB kast in de oudere Nederlandse treinen. De marge waarbinnen snelheidoverschreiding wordt 'gedoogd' door het systeem wordt wel steeds kleiner.

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
« Reply #244 on: Saturday 26 October, 2019, 23:51:07 »
Werk begint aan de cabine wanden en details achteraan.
Het maken van de modellen is eenvoudig. Typen in het Nederlands? Dan moet je raden wat ik probeer te zeggen

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #245 on: Sunday 27 October, 2019, 09:29:40 »
helemaal top

*
Blokkendoos
Route Bouwer: Roodeschool-Groningen
64 posts
« Reply #246 on: Sunday 27 October, 2019, 10:16:48 »
Werk begint aan de cabine wanden en details achteraan.

Fraai!
Train Driver's POV Dutch Railways and Cabview Holland Dutch Railways management