ChrisTrains SNG W.I.P

*
Blokkendoos
67 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #210 on: Monday 30 September, 2019, 13:43:37 »
Meschien is het niet zo netjes dat ik dit vraag maar hoe duur wordt deze trein? Zoals gewoonlijk 13 euro of zoals de TRAXX wat duurder. Het zal een geweldig sinterklaas cadeau zijn namelijk :D

******
TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
865 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #211 on: Monday 30 September, 2019, 13:52:28 »
Meschien is het niet zo netjes dat ik dit vraag maar hoe duur wordt deze trein? Zoals gewoonlijk 13 euro of zoals de TRAXX wat duurder. Het zal een geweldig sinterklaas cadeau zijn namelijk :D

De prijs kan best die van de Flirt zijn of net iets goedkoper als je kijkt dat het maar 1 trein is, en niet meerdere soorten zoals van de Suwex en Arriva varianten.  Tevens kan het zijn dat die dan nog niet klaar dus.
Dus wacht maar rustig af :)
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.917 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #212 on: Saturday 05 October, 2019, 17:35:36 »
SNG heeft nu eindelijk een ruitenwisser :D
Het maken van de modellen is eenvoudig. Typen in het Nederlands? Dan moet je raden wat ik probeer te zeggen

*
Hogesnelheidstrein
3.428 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #213 on: Saturday 05 October, 2019, 18:35:26 »
Great  job Chris   8)
I cant wait to drive this train.

*
Sprinter
267 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #214 on: Saturday 05 October, 2019, 18:40:28 »
deze trein heb ik in gezeten van heerhugowaard na hoorn op 10 sept om met stoomtrein mee te gaan

gr Petra

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.101 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #215 on: Saturday 05 October, 2019, 19:38:01 »
Prachtig werk en wat ziet de trein er mooi uit!  8)

*
Intercity
523 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #216 on: Sunday 06 October, 2019, 17:02:28 »
SNG heeft nu eindelijk een ruitenwisser :D
Als ik nu zo naar buiten kijk, in Nederland, is dat hard nodig....... :(

*
Blokkendoos
Route Bouwer: Roodeschool-Groningen
50 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #217 on: Sunday 06 October, 2019, 17:18:10 »
SNG heeft nu eindelijk een ruitenwisser :D
Ah, vliegjes uitvegen!
Train Driver's POV Dutch Railways and Cabview Holland Dutch Railways management

*
Stoomlocomotief
31 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #218 on: Tuesday 08 October, 2019, 13:11:27 »
Chris heeft op z'n website wwe een projectupdate geplaatst, met de SNG cabine.

*
Blokkendoos
Route Bouwer: Roodeschool-Groningen
50 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #219 on: Tuesday 08 October, 2019, 14:29:07 »
Chris heeft op z'n website wwe een projectupdate geplaatst, met de SNG cabine.

Dat kunnen we zelf ook wel zien hoor ;)

Je hoeft ons trouwens ook niet alles voor te kauwen.
« Last Edit: Tuesday 08 October, 2019, 14:30:48 by dsander »

*
Stoomlocomotief
31 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #220 on: Tuesday 08 October, 2019, 17:16:29 »
Chris heeft op z'n website wwe een projectupdate geplaatst, met de SNG cabine.

Dat kunnen we zelf ook wel zien hoor ;)

Je hoeft ons trouwens ook niet alles voor te kauwen.

Tuurlijk weet ik dat. Alleen wilde ik het gewoon even zeggen, en dat mag op TreinPunt.NL zover ik weet.

Hopelijk is het niet erg als ik dit vraag: zal de ETCS hetzelfde zijn als in de TRAXX, maar dan wel met de GUI van de SNG, of zal de ETCS in de SNG iets uitgebreider zijn (meer features)?

Ik snap dat het maken van deze treinen heel ingewikkeld is, maar ik wilde het alleen maar vragen.

Veel success met het bouwen, Chris!
« Last Edit: Thursday 10 October, 2019, 07:08:25 by Machinist Mike »

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.917 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #221 on: Tuesday 08 October, 2019, 17:28:45 »
Ik denk dat het bijna hetzelfde zal zijn als de TRAXX. Wegens hoe ingewikkeld het is, en binnen de beperkingen van het spel.

*
Blokkendoos
Route Bouwer: Roodeschool-Groningen
50 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #222 on: Tuesday 08 October, 2019, 17:38:51 »
Ik denk dat het bijna hetzelfde zal zijn als de TRAXX. Wegens hoe ingewikkeld het is, en binnen de beperkingen van het spel.

Zit er ECTS in de SNG dan? Weer wat geleerd!

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
628 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #223 on: Tuesday 08 October, 2019, 18:28:35 »
Treinbeïnvloeding: ETCS ATB-EG
Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

*
Stoomlocomotief
31 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #224 on: Tuesday 08 October, 2019, 21:10:21 »
Treinbeïnvloeding: ETCS ATB-EG

De SNG heeft ook ATB-Vv. Aangezien de echte SNG ATB-Vv heeft ben ik benieuwd of de CT SNG ook ATB-Vv zal hebben naast ATB-EG.
« Last Edit: Wednesday 09 October, 2019, 11:36:18 by Nightjet »

*
Stoomlocomotief
31 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #225 on: Yesterday at 19:01:45 »
Chris, ik heb een tip voor je om iets toe te voegen aan de SNG: als je de richtingschakelaar in neutraal zet en volgens mij alleen wanneer je stilstaat zal de ATB teruggaan naar 40 km/h. Ik bedoel:

1. Je bent bijna bij station Blerick, de ATB maximumsnelheid is 130 km/h.

2. Je bent gestopt op station Blerick.

3. Nu je bent gestopt, zet je de richtingschakelaar in neutraal. Zodra je de richtingschakelaar op neutraal zet zal de ATB terugspringen naar 40 km/h ter bevestiging. Nu valt de dodeman je ook niet meer lastig.

4. Nu doe je de richtingschakelaar naar voren. Zodra je dit doet zal de ATB terugspringen naar bijvoorbeeld 130 km/h.

5. Je mag met maximaal 130 km/h rijden.

En Chris, ik heb een vraag: is het mogelijk om een remproef te doen in jouw treinen? En waarom gaat de remhendel in TS naar de snelremstand wanneer ATB ingrijpt? Want in het echt is dit niet zo.

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.917 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #226 on: Yesterday at 22:01:28 »
Bedankt voor de ATB tip.
Over de remhandel - in de blueprints heeft de handel verschillende "stops", waarbij een ervan "emergency" is. Het is gewoon een functie van het spel dat als er een noodrem is, dan gaat alle controls naar de 'noodrem' positie - helaas met de rij/rem handel zie dan dat deze handel meteen naar de noodrem positie zelf beweegt.
Ik denk dat ik deze met een 'dummy' control en wat scripting misschien beter kan maken.

*
Stoomlocomotief
31 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #227 on: Yesterday at 23:11:21 »
Bedankt voor de ATB tip.
Over de remhandel - in de blueprints heeft de handel verschillende "stops", waarbij een ervan "emergency" is. Het is gewoon een functie van het spel dat als er een noodrem is, dan gaat alle controls naar de 'noodrem' positie - helaas met de rij/rem handel zie dan dat deze handel meteen naar de noodrem positie zelf beweegt.
Ik denk dat ik deze met een 'dummy' control en wat scripting misschien beter kan maken.

En over de ATB - dat had ik hier gevonden: https://youtu.be/Jbhx5saHbAg

Het staat bij 2 minuten en 45 seconden.
« Last Edit: Yesterday at 23:13:10 by Nightjet »