ChrisTrains SNG W.I.P

*
Hogesnelheidstrein
7.725 posts
Re: ChrisTrains SNG W.I.P
« Reply #120 on: Wednesday 19 June, 2019, 21:46:09 »
Ik zou ook 'Harderwijk' toevoegen. ...........

Inderdaad, als Harderwijk er nog bij kan zou mooi zijn voor 't Hv Nederland en eventueel voor NO Nederland die ook tot Harderwijk gaat lopen. :P
Hier een citaat uit deze pagina: https://www.treinenweb.nl/news/7586
Ook is NS van plan om extra treinen tussen Harderwijk, Nijkerk en Amersfoort te rijden.
Deze trein rijdt vier keer in de ochtendspits richting Amersfoort en vier keer in de avondspits richting Harderwijk.
Door het gebruik de nieuwe SNG Sprinter die vanaf juni zal moeten worden ingezet zal dit al een tijdswinst kunnen opleveren van drie minuten.

Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.897 posts
« Reply #121 on: Wednesday 19 June, 2019, 21:55:58 »
Geen probleem.
Het maken van de modellen is eenvoudig. Typen in het Nederlands? Dan moet je raden wat ik probeer te zeggen

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.897 posts
« Reply #122 on: Wednesday 19 June, 2019, 22:38:53 »
Hij rijdt in Groningen , die staat erbij ..
Maar ik weet niet of hij ook stopt in Groningen Europapark dan wel Haren en Hoogeveen ?

*
Intercity
599 posts
« Reply #123 on: Wednesday 19 June, 2019, 23:10:04 »
Maar ik weet niet of hij ook stopt in Groningen Europapark dan wel Haren en Hoogeveen ?

Groningen Europapark en Haren wel. Hoogeveen weet ik niet, de reis ging niet verder dan Assen. :)
« Last Edit: Wednesday 19 June, 2019, 23:21:02 by RcA51 »

*
Sprinter
353 posts
« Reply #124 on: Wednesday 19 June, 2019, 23:23:20 »
Ze rijden tussen Groningen en Zwolle en ook tussen Meppel en Leeuwarden.

Tussen Groningen en Zwolle stopt hij op Groningen Europapark, Haren, Assen, Beilen, Hoogeveen en Meppel.
De stations tussen Leeuwarden en Meppel weet ik niet.

Tijdens werkzaamheden tussen Groningen en Zwolle rijden de treinen meestal tot Hoogeveen dus misschien wel leuk om deze toe te voegen.

Tijdens de werkzaamheden een paar weken geleden tussen Meppel en Leeuwarden reden de treinen tot Akkrum misschien is deze bestemming ook wel leuk om toe te voegen.

*
Stoomlocomotief
41 posts
« Reply #125 on: Thursday 20 June, 2019, 08:34:16 »
Ik zou Groningen Europapark en Hoogeveen er ook aan toevoegen, Hoogeveen is vaak een eindpunt tijdens werkzaamheden, maar Groningen Europapark ook wel wanneer men op het hoofdstation van Groningen bezig is.

*
Hogesnelheidstrein
1.041 posts
« Reply #126 on: Thursday 20 June, 2019, 16:33:57 »
In tegenstelling wat Teun beweert is Heemstede-Aerdenhout geen bestemming, zie bijgevoegd knipsel van de door hem genoemde website. De eindbetsemming is dan Haarlem!

Dick

*
Intercity
543 posts
« Reply #127 on: Thursday 20 June, 2019, 16:51:33 »
Klopt helemaal.

Ook bij stremmingen (gebeurt nogal eens tussen Leiden en Haarlem) fungeren Haarlem of Leiden als eindbestemming en niet de tussenliggende stations.
Huidige projecten: Bietentrein | TEE DE-IV | Plan E-rijtuigen
Meer info over mijn actuele projecten te zien op mijn  Project Blog

*
Hogesnelheidstrein
7.725 posts
« Reply #128 on: Thursday 20 June, 2019, 17:07:22 »
Hmm 't zal wel zo wezen, maar als er stremmingen zijn tussen Heemstede-Aerdenhout en Haarlem waarom kan Heemstede-Aerdenhout dan niet als eindstation c.q. om te keren fungeren? :-\

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.897 posts
« Reply #129 on: Thursday 20 June, 2019, 17:33:24 »
Ik wil alle "juiste" bestemmingen hebben, maar ook andere plaatsen die niet officieel bestemmingen zijn want er zal altijd spelers and klanten zijn die andere bestemmingen op de trein willen zien :)

*
Sprinter
206 posts
« Reply #130 on: Thursday 20 June, 2019, 17:45:23 »
Zolang Barneveld blijft staan ben ik tevreden ;D :) ;)

*
Hogesnelheidstrein
5.143 posts
« Reply #131 on: Thursday 20 June, 2019, 17:49:49 »
Hmm 't zal wel zo wezen, maar als er stremmingen zijn tussen Heemstede-Aerdenhout en Haarlem waarom kan Heemstede-Aerdenhout dan niet als eindstation c.q. om te keren fungeren? :-\

Omdat er geen keermogelijkheid bij Heemstede aerdenhout is, net als bijvoorbeeld purmerend.  ;)

*
Blokkendoos
66 posts
« Reply #132 on: Thursday 20 June, 2019, 17:56:59 »
Zolang Barneveld blijft staan ben ik tevreden ;D :) ;)

Daar komt de SNG niet....

*
Sprinter
206 posts
« Reply #133 on: Thursday 20 June, 2019, 18:06:10 »
Ik wil alle "juiste" bestemmingen hebben, maar ook andere plaatsen die niet officieel bestemmingen zijn want er zal altijd spelers and klanten zijn die andere bestemmingen op de trein willen zien :)

genoeg om te hopen  :)

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
521 posts
« Reply #134 on: Friday 21 June, 2019, 01:48:08 »
Daar komt de SNG niet....
In Emmen, Kerkrade of Bad Bentheim ook niet. Maar dat zegt niet dat het niet kan. ;)
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

*
Hogesnelheidstrein
Voorheen een "Blender Objectenbouwer"
2.289 posts
« Reply #135 on: Friday 21 June, 2019, 09:00:20 »
Chris, is het niet mogelijk om tijdens het selecteren van deze trein, de gebruiker zelf een koersbord te laten invullen, net zoals bij een stationsbord? Dan hoeft deze discussie niet plaats te vinden en de gebruiker hoeft dan niet door een lange lijst met namen te scrollen.

Het is maar een idee, maar ik weet niet of het met bijvoorbeeld een script routine is uit te voeren  :-\
Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden.

*
Hogesnelheidstrein
7.725 posts
« Reply #136 on: Friday 21 June, 2019, 11:01:46 »
Ja als dat mogelijk zou zijn is dat een welkome optie om een plaats zelf in te kunnen typen.
Wat scrollen betreft en je moet bv. Zwolle hebben is dat zo'n beetje de laatste in rij omdat je alleen van voren naar achteren kunt scrollen.
Zou je ook van achteren naar voren kunnen scheelt dat al weer als die mogelijk er wel is en eerst genoemde niet. ;)

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
449 posts
« Reply #137 on: Friday 21 June, 2019, 11:32:07 »
Ja als dat mogelijk zou zijn is dat een welkome optie om een plaats zelf in te kunnen typen.
Wat scrollen betreft en je moet bv. Zwolle hebben is dat zo'n beetje de laatste in rij omdat je alleen van voren naar achteren kunt scrollen.
Bij de Flirt3 (en VIRMm) is er al de optie om doormiddel van een code in het treinnummer de koersborden automatisch in te stellen; werkt zelfs voor AI. We kunnen er denk ik wel vanuit gaan dat Chris voor de SNG minimaal met deze functie (of wellicht een uitbreiding/verbetering) komt; waardoor het scrollen in de praktijk vrijwel niet meer nodig is

*
Hogesnelheidstrein
7.725 posts
« Reply #138 on: Friday 21 June, 2019, 11:52:11 »
Bij de Flirt3 (en VIRMm) is er al de optie om doormiddel van een code in het treinnummer de koersborden automatisch in te stellen; werkt zelfs voor AI. We kunnen er denk ik wel vanuit gaan dat Chris voor de SNG minimaal met deze functie (of wellicht een uitbreiding/verbetering) komt; waardoor het scrollen in de praktijk vrijwel niet meer nodig is

Hmm, dat is weer iets waar ik en mogelijk meerdere geen weet van hebben, of staat de code vermeld in de desbetreffende treinen handleiding?, zo ja foei dan ben ik in gebreken gebleven. ::)

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
449 posts
« Reply #139 on: Friday 21 June, 2019, 12:32:53 »
Pagina 32/33 in de handleiding van de NS Flirt inderdaad  ;)

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.897 posts
« Reply #140 on: Friday 21 June, 2019, 14:54:31 »
Ik heb wel over een helemaal custom koersrolboord gedacht voor de Flirt maar in die tijd wist ik niet hoe ik het kun doen. Deze keer zal ik weer over denken want het zou wel mooi zijn. Maar ja - tenminstens zal hetzelfde functies als de Flirt er in zijn met de code in de wagon nummers etc :)

*
Hogesnelheidstrein
7.725 posts
« Reply #141 on: Friday 21 June, 2019, 15:32:15 »
Pagina 32/33 in de handleiding van de NS Flirt inderdaad  ;)

Bedankt, weer een stuk wijzer.
D.w.z. als je alle codes uit het hoofd hebt geleerd waarbij 091 Zevenoord de laatste is. ;D

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.584 posts
« Reply #142 on: Friday 21 June, 2019, 17:58:36 »
Als ik het niet juist heb laat het dan ook weten, maar ik kan mij herinneren dat in de treinen op het diagnosescherm een bestemming ingetypt kan worden, is het niet mogelijk om dmv de ingevoerde lijst en het scherm, de eerste 3 letters in te typen van de bestemming en dat je vervolgens zelf die bestemming dan aanklikt? In hoeverre is dit haalbaar? Het scheelt denk ik heel veel tijd voor de gebruik en het brengt extra realisme met zich mee  ;)

*
Hogesnelheidstrein
Machinist
1.086 posts
« Reply #143 on: Friday 21 June, 2019, 18:04:42 »
Als ik het niet juist heb laat het dan ook weten, maar ik kan mij herinneren dat in de treinen op het diagnosescherm een bestemming ingetypt kan worden, is het niet mogelijk om dmv de ingevoerde lijst en het scherm, de eerste 3 letters in te typen van de bestemming en dat je vervolgens zelf die bestemming dan aanklikt? In hoeverre is dit haalbaar? Het scheelt denk ik heel veel tijd voor de gebruik en het brengt extra realisme met zich mee  ;)

Of gewoon de officiële stationsafkorting, die bestaat uit 2, 3 of 4 cijfers, nog realistischer.
Moeten alleen voor de fictieve routes die afkortingen nog bedacht  worden...
Bezig met de route "ZwEnZwoKa"
http://bit.ly/2Cjxgyc

Routebouwer "Oost Nederland"
http://bit.ly/2q3RWET

*
Hogesnelheidstrein
7.725 posts
« Reply #144 on: Friday 21 June, 2019, 18:33:30 »
Je bedoelt dus dit neem ik aan waar de stationsnaam afkortingen staan vermeld, bv. Alkmaar = Amr en in de code lijst 003 is:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spoorwegstations_in_Nederland
Alleen zijn het aldaar letters maar geen cijfers. ;)
« Last Edit: Friday 21 June, 2019, 18:41:39 by trainsxp »

*
Hondekop
161 posts
« Reply #145 on: Friday 21 June, 2019, 20:24:41 »
Ik ben zeer gecharmeerd van de optie zoals die nu in de FLIRT wordt aangeboden en wat mij betreft kan deze gelijk blijven. Ik ben trouwens ook weg van de optie zoals je deze in de Traxx 186 hebt gebouwd: de 'koude start' optie. Ik hoop dat deze mogelijkheid ook in de SNG wordt toegepast.

*
Hogesnelheidstrein
Machinist
1.086 posts
« Reply #146 on: Friday 21 June, 2019, 20:25:35 »
Je bedoelt dus dit neem ik aan waar de stationsnaam afkortingen staan vermeld, bv. Alkmaar = Amr en in de code lijst 003 is:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spoorwegstations_in_Nederland
Alleen zijn het aldaar letters maar geen cijfers. ;)

Correct. Verkeerd woord genoteerd.

Offline Aar
*
Blokkendoos
50 posts
« Reply #147 on: Wednesday 10 July, 2019, 01:23:20 »
Ik kan je nou al vertellen dat naar mijn idee alle stations van Nederland erin zitten, ongeacht de treinen er stoppen.
Zo heb ik ooit eens Winschoten op het koersbord van een SNG ingevuld. Erg knap natuurlijk want:
1) Er is geen bovenleiding
2) het is een spoorlijn van Arriva

Maar de NS heeft nog meer leuke plaatsnamen in de koersborden zitten. Bij de VIRM heb je ook het Limburgse Spekholzerheide  in het assortiment zitten, terwijl daar helemaal geen station is. :P
De FLIRT'jes gaan nog verder met zelfs London St. Pancras en Paris Nord, en ik geloof dat Salzburg er ook nog eens in zat. :P

Ik kan eens kijken of ik iemand kan vragen die op de SNG rijdt, en of die even wat foto's van alle handmatig in te voeren stations kan maken. Maar eventueel kan ik dit ook uit de site van NS trekken (via de API)

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.897 posts
« Reply #148 on: Sunday 14 July, 2019, 18:28:59 »
Een paar plaatjes van de voortgang met de kopelling en de cabine (van buiten)

*
Hondekop
Scenario maker
144 posts
« Reply #149 on: Sunday 14 July, 2019, 19:56:24 »
Ziet er keurig uit!